لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۳:۰۳

دبیرکل ناتو: در افغانستان پیروزیم، اگر به اوباما کمک کنیم


اندرس فوگ راسموسن، دبیرکل ناتو
اندرس فوگ راسموسن، دبیرکل ناتو
اندرس فوگ راسموسن، دبیرکل ناتو، روز جمعه گفت متحدین در افغانستان پیروز خواهند شد اگر درخواست اوباما برای اعزام نیروی بیشتر به این کشور را اجابت کنند.

دبیرکل ناتو در نشست وزیران خارجه کشورهای عضو ناتو در بروکسل اظهار داشت با وجود گذشت هشت سال از ماموریت افغانستان «همچنان زمان و تعهد بیشتری لازم است.»

اندرس فوگ راسموسن گفت: «آنچه در افغانستان اتفاق می‌افتد، تاثیر مستقیم بر امنیت ما دارد. اگر این تلاش بین‌المللی بخواهد به نتیجه برسد، که خواهد رسید، باید یک کار تیمی واقعی انجام شود.»

باراک اوباما، رئیس جمهوری ایالات متحده، روز سه‌شنبه اعلام کرد که این کشور ۳۰ هزار نیروی بیشتر به افغانستان اعزام می‌کند و از هم‌پیمانان واشینگتن خواست نیروهای خود در افغانستان را تقویت کنند.

دیوید میلیبند، وزیر خارجه بریتانیا، نیز روز جمعه پیش از حضور در نشست ناتو گفت همه اعضای ناتو باید «از خود بپرسند آیا بیشترین تلاش ممکن را برای پیروزی در افغانستان انجام می‌دهند.»

وزیر خارجه بریتانیا تاکید کرد هم‌اکنون زمان آن است که جامعه جهانی باید با شدت‌ بخشیدن به تلاش‌های خود به برقراری ثبات و امنیت در افغانستان و پاکستان ‌کمک کند.

با این حال گیدو وستروله، وزیر خارجه آلمان در موضعی متفاوت اظهار داشت کشورش «آماده مشارکت در بازسازی مدنی و به‌ویژه آموزش پلیس است.»

وزیر خارجه آلمان افزود: «بحثی که تنها به "چه تعداد سرباز" تمرکز داشته باشد نه مفید است و نه مناسب.»

هیلاری کلینتون وزیر خارجه ایالات متحده در بروکسل گفت که انتظار دارد اعضای ناتو آمادگی خود را برای حمایت نظامی، مدنی و مالی بیشتر اعلام کنند.
XS
SM
MD
LG