لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۴۸

حمله به دفاتر آيت الله صانعی و آیت الله دستغيب


آیت الله علی محمد دستغیب در حال سخنرانی در مسجد قبا شیراز (عکس: پایگاه اینترنتی آیت الله دستغیب)
آیت الله علی محمد دستغیب در حال سخنرانی در مسجد قبا شیراز (عکس: پایگاه اینترنتی آیت الله دستغیب)
بر اساس گزارش های رسيده از ایران، گروه هايی از لباس شخصی ها با حمله به دفاتر آيت الله يوسف صانعی و آیت الله سيد علی محمد دستغيب در مشهد و شيراز، اين دفاتر را تعطيل کرده اند و در شيراز مهاجمان «شيشه های مسجد قبا را شکسته اند.»

دفتر آيت الله سيد علی محمد دستغيب، عضو مجلس خبرگان رهبری، در بيانيه ای اعلام کرده است که گروهی با حمله «هماهنگ» به مسجد قبا و بيت و دفتر وی در شيراز روحانيون حاضر در اين مکان ها را مجروح کرده اند.

در بيانيه دفتر آيت الله دستغيب در این زمینه آمده است:«در ماه حرام ... جمعی از افراد آشوبگر که به زعم خود، خود را مدافع نظام می‌دانند، در حضور بعضی از مسئولين شهر و مسئولين نظامی و انتظامی، حرمت حوزۀ علمیۀ ابوصالح و مسجد قبا (پايگاه اصيل انقلاب اسلامی) را شکسته و اقدام به تخريب و هتک حيثيت نمودند.»

گفته می شود مسجد قبای شيراز يکی از پايگاه های اصلی اعزام نيرو به جبهه ها در دوران جنگ هشت ساله ايران و عراق بوده است.

در همين زمينه، عبدالله شهبازی، نويسنده و ساکن شيراز ، در وب سايت شخصی خود نوشته است: از ساعت يازده صبح، گروهی به رهبری « سرهنگ ابراهيم عزيزی، فرمانده سابق بسيج شيراز و فرماندار کنونی شهرستان شيراز، و محمدباقر ولدان با پوشيدن کفن حمله به مسجد قبا را آغاز» کردند.

آقای شهبازی نوشته است: مهاجمان تلاش کردند تا مسجد را «اشغال» کنند که با مقاومت پيروان و طلاب آيت‌الله دستغيب روبه رو شدند.

وب سايت جنبش راه سبز (جرس) نيز در اين باره نوشته است: افراد لباس شخصی از صبح روز سه شنبه در مقابل مسجد قبای شيراز (مسجد آيت الله سيد علی محمد دستغيب) تجمع کرده و عليه وی، ميرحسين موسوی، مهدی کروبی و سيد محمد خاتمی شعار می دادند، و به سمت مسجد سنگ و آجر پرتاب کرده اند.

دفتر آيت الله دستغيب همچنين اعلام کرده است که حمله تنها مختص به مسجد قبا و حوزه علميه ابوصالح نبوده بلکه همزمان به منزل و دفتر اين عضو مجلس خبرگان نیز حملاتی نيز صورت گرفته است.

دفتر وی افزوده است: مهاجمان در اقدامی هماهنگ به دفتر و بيت حضرت آيت‌الله دستغيب «حمله کرده و بعضی از روحانيون که از ايثارگران و جانبازان دفاع مقدس بوده‌اند را مجروح نموده‌اند که حسب الامر معظم له طلاب و اصحاب مسجد هيچ‌گونه عکس‌العملی نشان نداده‌اند و از نيروی انتظامی خواستند که امنيت را برقرار نمايد.»

دفتر آيت الله دستغيب اين حملات را محکوم کرده و از مسئولين خواسته است با عاملين حملات برخورد کنند و مانع تکرار «اين‌ گونه حرمت ‌شکنی‌ها» شوند.

حمله به دفتر آیت الله صانعی

همزمان با حمله به دفتر و منزل آيت الله دستغيب، دفاتر آيت الله يوسف صانعی، از مراجع شيعه قم، در شهرهای تهران، مشهد، کرمان و شيراز مورد حمله قرار گرفته است.

خبرگزاری دولتی، ايرنا، با تاييد تجمع در مقابل دفتر آيت الله صانعی در مشهد، می گويد: مهاجمان با پايين کشيدن تابلو اين دفتر آن را تعطيل کرده اند.

اين در حالی است که وب سايت «جنبش راه سبز» در اين زمينه گزارش داده است: در شهر مشهد حمله سازمان يافته لباس شخصی ها طی دو روز پياپی و در حضور مأموران امنيتی صورت پذيرفته است. در کرمان نيز دفتر اين مرجع تقليد دو مرتبه مورد هجوم و هتاکی افراد لباس شخصی قرار گرفته است .

خبرنامه امیر کبیر، وب سایت انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه امیر کبیر ، نیز گزارش داده است: «افرادی سازماندهی شده با شعارهايی در حمايت از آيت الله خامنه ای به دفتر آيت الله صانعی در شيراز حمله کرده و اين دفتر را تسخير کرده اند.»

حمله به دفاتر مراجعی که از معترضان حمايت می کنند، پس از درگذشت آيت الله حسينعلی منتظری، از مراجع شيعه در قم، شدت گرفته است.

اين در حالی است که گفته می شود روز سه شنبه بار دیگر به منزل و دفتر آيت الله منتظری در قم حمله شده است.
XS
SM
MD
LG