لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۱۰

«مشاور ارشد میرحسین موسوی در زندان اوین دچار حمله قلبی شد»


علیرضا بهشتی
علیرضا بهشتی
بنابر گزارش های منتشر شده از سوی منابع خبری نزديک به معترضان در ایران، عليرضا بهشتی، مشاور ارشد ميرحسين موسوی، روز چهارشنبه در زندان اوين دچار حمله قلبی شده است.

به گزارش «کلمه»، وب سايت خبری ميرحسين موسوی، عليرضا بهشتی در بيست و سومين روز بازداشت خود در زندان اوين دچار عارضه قلبی شد.

«کلمه» نوشته است: عليرضا بهشتی در هفته اخير مبتلا به سرما خوردگی شديد در زندان شده بود اما وضعيت جسمانی او مانع از آن نشد که مسوولان وی را در حالی که لباس زندان و دمپايی پلاستيکی به پا داشت و محاسن اش بلند و آشفته بود، به شعبه امنيت دادگاه انقلاب برده و دقايقی طولانی در انتظاربازپرسی به سر برد.

«کلمه» اضافه کرده است: «گويا هنگام رخ داد اين مشکل قلبی دکتر بهشتی را به بهداری اوين منتقل کرده اند.»

عليرضا بهشتی، استاد دانشگاه تربيت مدرس، سه هفته پيش در اين دانشگاه بازداشت شد.

وی فرزند آيت الله محمد بهشتی، اولين رييس دستگاه قضايی جمهوری اسلامی ايران، است که به دنبال نا آرامی های پس از انتخابات رياست جمهوری دهم رييس کميته امور بازداشت شدگان و کشته شدگان تاسيس شده از سوی موسوی و کروبی شد.

«کلمه» درباره وضعيت عليرضا بهشتی در زندان نوشته است که وی از «همه حقوق قانونی خود محروم بود و حتی موفق به ملاقات با وکيل و خانواده اش» نشده است.

«کلمه» همچنين نوشته است، عليرضا بهشتی در تماس تلفنی که با خانواده خود داشته از «رفع حمله قلبی و بهبودی نسبی» خود خبر داده است.

عليرضا بهشتی از جمله مشاوران ميرحسين موسوی است که در موج اخير بازداشت ها پس از حوادث روز عاشورا توسط نيروهای امنيتی دستگير شده است.

قربان بهزاديان نژاد، محمد باقريان، سيد محمد رضا حسينی بهشتی، محمد رضا تاجيک ، عليرضا بهشتی شيرازی، حسن عابدی جعفری، محمدرضا واعظ مهدوی‌، اردشير امير ارجمند، علی عرب مازار يزدی، فرشاد مومنی و حمزه غالبی از جمله نيروهای نزديک به ميرحسين موسوی هستند که تاکنون بازداشت شده اند.

اين دومين بار است که در جريان حوادث پس از انتخابات عليرضا بهشتی بازداشت می شود. پيشتر در پی انتشار فهرست ۷۲ نفز از کشته شدگان حوادث پس از انتخابات، و بسته شدن دفتر کميته پيگيری وضعيت زندانيان و آسيب‌ديدگان وقايع اخير، علير ضا بهشتی در ۱۸ شهريور ۱۳۸۸ بازداشت شد و پس از پنج روز با قرار وثيقه آزاد شد.

در همين زمينه روزنامه جوان، نزديک به سپاه پاسداران، روز سه شنبه در خصوص دلايل بازداشت اخير عليرضا بهشتی نوشته است که وی در تدوين جزوه ای «کاملا عملياتی و ساختار شکنانه و مبتنی بر رويه های براندازانه» برای ميرحسين موسوی نقش داشته است.

طبق اين گزارش ها، محمدرضا تاجيک، مشاور رييس جمهوری سابق ايران که هم اکنون در بازداشت به سر می برد، به همراه عليرضا بهشتی دو جزوه به ميرحسين موسوی ارائه کرده بودند.
XS
SM
MD
LG