لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۵۹

ليگ قهرمانان فوتبال آسيا؛ پيروزی ذوب آهن در تاشکند


تصویری از بازی ذوب آهن و بنیاد کار در اصفهان
تصویری از بازی ذوب آهن و بنیاد کار در اصفهان
تيم ذوب آهن ايران با پيروزی يک بر صفر در ورزشگاه اختصاصی بنيادکار ازبکستان، به تنهايی پيشتاز گروه دوم ليگ قهرمانان فوتبال آسيا شد و راه صعود به مرحله حذفی را هموار کرد.

اين مسابقه در شرايطی انجام شد که ريوالدو، برگ برنده و هموطن برزيلی اسکولاری (سرمربی بنيادکار) در اواسط نيمه دوم از زمين اخراج شد تا ذوب آهن در شرايطی بهتر بتواند تک گل محمدرضا خلعتبری در نيمه نخست را حفظ کند.

در نیمه نخست ، خلعتبری به هنگامی که بنيادکار تيمی سراسر تهاجمی در نيمه زمين ذوب آهن بود، با چندبار حضور باروحيه ذوب آهن را به خود آورد و با گلی که زد يارانش را به خود باوری رساند.

تيم بنيادکار برخلاف گفته قبلی لوييز فيليپه اسکولاری، سرمربی صاحب نامش با کاپيتان ريوالدو به زمين آمد تا با فشار بی امانش در همان آغاز کار شکست در اصفهان را جبران کند.

تا نيم ساعت اول بازی که گل ذوب آهن ايران به ثمر رسيد، حمله های پياپی از سوی ريوالدو پی ريزی می شد و دنيلسون، ديگر بازيکن سيه چرده برزيلی و جباراف، مرد پيشين سال آسيا خطر را تا بيخ گوش شهاب گردان، دروازه بان ذوب آهن پيش می بردند.

در اين ميان هشياری به همراه بازی فداکارانه مدافعان ذوب آهنی همراه با چاشنی شانس دروازه ذوب آهن را پايدار نگاه داشت تا نيمه نخست در ميان بهت و حيرت تماشاگران کيپ هم نشسته در ورزشگاه جار تاشکند، با برتری يک بر صفر ذوب آهن مهمان به پايان برسد و اين برتری تا پايان حفظ شود.

گل خلعتبری

در دقيقه سی ام به دنبال پرتاب بلند اوت از جناح راست، محمدرضا خلعتبری، بازيکن شاخص و جنگنده ايرانی موفق تر از دروازه بان و دو مدافع ازبک توپ سرگردان در دهانه دروازه توپ را درون دروازه تيم بنيادکار جای داد تا ذوب آهن در جهت خلاف جريان بازی يک بر صفر پيش افتد.

ذوب آهن که از نظر سرعت و قدرت بدنی کمتر از حريف ميزبان نشان می داد، در شکستن حصار هافبکهای تکنيکی تيم بنيادکار پس از به ثمر رسيدن گل خلعتبری موفق نشان داد و ياران ريز نقش اصفهانی کم کم با نمايش تکنيک و هوش خود به نيمه تيم ازبک آمدند. کم تحرکی ريوالدو به همان اندازه به سود ذوب آهن بود که هشياری و ارسال پاسهای کم نظيرش، هر لحظه خطر را تا بيخ گوش درواره تيم ذوب آهن پيش می برد.

ريوالدو خود نيز در دقيقه ۳۷ صاحب موقعيتی عالی برای گلزنی شد که در ميان بهت و حيرت تماشاگران ازبک و يارانش توپ را از فاصله نزديک به بيرون زد. ريوالدو که تحت مراقبت شديد بازيکنان ذوب آهن بود در نيمه دوم همه درها را به روی خود بسته ديد و سرانجام چيره شدن عصبانيت بر اين بازيکن با تجربه باعث شد تا او در دقيقه ۶۷ به دستور داور چينی از بازی اخراج و تيم بنيادکار ده نفری شود.

ذوب آهن با اين پيروزی ده امتيازی شد و تيم بنيادکار با شش امتياز در رده بعدی است. تيم الاتحاد عربستان با چهار امتياز در آخرين مسابقه هشت گروه آسيايی ميزبان الوحده امارات بود و فرصت اين را داشت که با هفت امتياز به رده دوم بيايد و همچنان به عنوان يکی از دو تيم برتر گروه به صعود اميدوار باشد.

بازيکنان تيم ذوب آهن: شهاب گردان، محمدحسينی، محمدعلی احمدی، فرشيد طالبی، محمد منصوری، حسن اشجاری، اسماعيل فرهادی، قاسم حدادی فر، سينا عشوری، محمد قاضی و محمدرضا خلعتبری سرمربی: منصور ابراهيم زاده .

در گروه ب بنيادکار در ميزبانی تيم ذوب آهن ايران قصد داشت شکست سه بر صفر در مسابقه رفت هفته پيش در ورزشگاه فولادشهر اصفهان را تلافی کند.

ماجرای ريوالدو سفر پرماجرای ذوب آهن


سايت فيفا غيبت ريوالدوی برزيلی را عامل اصلی شکست بنيادکار قهرمان ازبکستان در مسابقه آخر دور نخست از حريف اصفهانی اعلام کرد و اين که با بازگشت ستاره برزيلی به بازی برگشت، لوييز فيليپو اسکولاری، سرمربی تيم مطمئن است که تيم او بار ديگر موقعيت خود را به عنوان يکی از تيمهای پر اميد اين رقابتها تاييد خواهد کرد.

اسکولاری هفته پيش و پس از شکست از بازگشت ريوالدو از مصدوميت مچ پا برای مسابقه برگشت با ذوب آهن گفته بود، اما يک روز پيش از مسابقه در تاشکند خبرگزاری مهر از قول اسکولاری اعلام کرد که ريوالدو بازهم قادر نيست بازی کند. اما ريوالدو با بازوبند کاپيتانی به زمين آمد و پس از ۶۷ دقيقه بازی با کارت قرمز داور از زمين بيرون رفت.

بر پايه اين خبر اسکولاری در نشست خبری پيش از بازی در جمع خبرنگاران گفت:«متاسفانه ما برای اين بازی ريوالدو را به خدمت نداريم. او هنوز نتوانسته از بند مصدوميت رهايی پيدا کند.».

تيم ذوب آهن در شرايط ناهنجاری در کمتر از ۴۸ ساعت تا شروع بازی به تاشکند رسيد. قرار بود اين تيم با هواپيمای اختصاصی از اصفهان به تاشکند برود که اعلام شد به دليل شرايط جوی بايد ابتدا به مشهد برود.

در فرودگاه مشهد گروه تيم ذوب آهن هفت ساعت بدون غذا معطل ماند و به گزارش خبرگزاريهای ايرانی پس از تهيه کيک و سانديس و بدون همکاری از سوی مسوولان فرودگاه مشهد عازم تاشکند شد. اين تيم تمرين بعد از ظهر يکشبه را از دست داد تا تمرين ذوب آهن تنها به روز قبل از مسابقه محدود شود.
XS
SM
MD
LG