لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۰۹

از خروج سید محمد خاتمی از ایران جلوگیری شد


سید محمد خاتمی، رئیس جمهور سابق ایران
سید محمد خاتمی، رئیس جمهور سابق ایران
پارلمان نیوز روز پنج‌شنبه گزارش داد که مقامات جمهوری اسلامی از خروج سید محمد خاتمی، رئیس جمهور سابق ایران، از کشور و سفر او به ژاپن برای شرکت در اجلاس سالانه خلع سلاح هسته‌ای در شهر هیروشیما جلوگیری کرده‌اند.

پارلمان نیوز، پایگاه خبری فراکسیون خط امام در مجلس شورای اسلامی، به نقل از «یک منبع مطلع» خبر داده است که از سفر آقای خاتمی به شهر هیروشیمای ژاپن جلوگیری شده است.

سید محمد خاتمی، رئیس جمهور سابق ایران که در انتخابات ریاست جمهوری گذشته از نامزدی میرحسین موسوی حمایت کرد، از زمان آغاز اعتراضات مردم به نتیجه این انتخابات در ایران در کنار میرحسین موسوی، مهدی کروبی و اکبر هاشمی رفسنجانی هدف حمله شدید حامیان محمود احمدی‌نژاد قرار گرفته است.

به گزارش پارلمان نیوز از قول «منبع مطلع» آن، «قرار بود امشب [پنج‌شنبه شب] سید محمد خاتمی برای شرکت در اجلاس سالانه شورای تعامل در زمینه خلع سلاح هسته‌ای عازم هیروشیمای ژاپن شود».

پیشتر نیز در ایران شایع شده بود که محمد خاتمی اساسا ممنوع‌الخروج شده است، اما این خبر پس از مدتی از سوی خود آقای خاتمی تکذیب شد.



پارلمان نیوز در خبر خود چند «رسانه خاص» را به «انتشار اخبار دروغین» و تلاش فراوان برای جلوگیری از خروج سید محمد خاتمی از کشور متهم کرده است.

پارلمان نیوز همچنین می‌گوید این «رسانه‌های خاص» پیشتر نیز با جوسازی فراوان «مدعی سفر خاتمی به یک کشور خارجی شدند و تاکید کردند که زمان برگشت او نامعلوم است».

این در حالی است که به گفته پایگاه خبری فراکسیون خط امام در مجلس ایران رئیس جمهور سابق کشور در همان زمان در ایران حضور داشته و در حال دیدار نوروزی با «صدها فعال سیاسی و اجتماعی اصلاح‌طلب» بوده است.

چندی پیش نیز رسانه‌های داخل ایران از پاشیدن رنگ بر مزار پدر محمد خاتمی، آیت‌الله روح‌الله خاتمی، در اردکان استان یزد و بازداشت یک نفر مظنون به «هتک حرمت» آرامگاه پدر رئیس جمهور سابق ایران خبر دادند.
XS
SM
MD
LG