لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۲۰

شریعتمداری: طرح همه‌پرسی آزاد خاتمی سناریوی غرب است


حسین شریعتمداری، مدیر مسئول و نماینده رهبر جمهوری اسلامی در روزنامه کیهان
حسین شریعتمداری، مدیر مسئول و نماینده رهبر جمهوری اسلامی در روزنامه کیهان
نماینده رهبر جمهوری اسلامی در روزنامه کیهان، از رسانه های حامی دولت احمدی نژاد، روز سه‌شنبه پیشنهاد «همه‌پرسی آزاد از مردم در مورد حوادث اخیر کشور» را «بخش دیگری از سناریوی غرب... برای فتنه‌انگیزی» خواند.

مجمع روحانیون مبارز و در راس آن محمد خاتمی، رئیس جمهوری سابق ایران،‌ روز یک‌شنبه خواستار برگزاری همه‌پرسی آزاد از مردم برای اعلام نظر درباره حوادث پس از انتخابات ریاست جمهوری و «خروج از بحران فعلی در ایران» شدند.

آقای خاتمی که به نفع میرحسین موسوی، رقیب اصلی محمود احمدی‌نژاد در انتخابات ۲۲ خردادماه، از نامزدی انتخابات صرف نظر کرد پیشنهاد داد که این همه‌پرسی «نه توسط نهادها و مراکزی که انتخابات را به این گونه سرنوشتی دچار کردند، بلکه زیر نظر نهاد و مرجعی بی‌طرف و مورد اعتماد مردم» انجام شود.

حسین شریعتمداری، مدیر مسئول روزنامه کیهان، که در یک ماه گذشته از زمان انتخابات بارها به آقایان موسوی و خاتمی تاخته و آنها را به «خیانت آشکار» متهم کرده است این بار محمد خاتمی را که دو دوره ریاست جمهوری اسلامی را در کارنامه خود دارد با مایکل لدین، از مشاوران سابق دولت آمریکا و طرفدار طرح براندازی جمهوری اسلامی، مقایسه کرده است.

نماینده رهبر در روزنامه کیهان می‌گوید آقای لدین، از اعضای موسسه دست راستی «امریکن انترپرایز» و نزدیکان دانلد رامسفلد و دیک چینی، «چندی قبل... از رفراندوم درباره مشروعیت جمهوری اسلامی یاد کرده بود.»

حسین شریعتمداری پس از آن که «بیانیه همه‌پرسی» محمد خاتمی را صراحتا «بیانیه مایکل لدین» می‌خواند با اشاره به اصلاح‌طلبان ایران می‌گوید که «در شش ماه گذشته تقریبا هیچ یک از اقدامات آنها را نمی‌توان یافت که برگرفته از دستورالعمل‌های رسانه‌ها و مقامات آمریکایی نباشد».

او می‌افزاید که در این باره «گزارش‌ها و یاداشت‌های فراوانی همراه با اسناد و مدارک غیرقابل‌انکار داشته‌ایم»، اما به هیچ یک از این اسناد و مدارک مشخصا اشاره‌ای نمی‌کند.

نماینده رهبر در روزنامه کیهان دو هفته قبل نیز گفته بود که «آقای موسوی و برخی از اطرافیانش جنایات انجام‌شده را به عنوان یک ماموریت مرتکب شده‌اند» و برای اثبات آن از «اسناد و مدارک غیرقابل‌انکار فراوان» یاد کرده بود بی آن که نمونه‌ای از آنها را ارائه کند.
XS
SM
MD
LG