لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۲۷

تأکید کروبی و موسوی بر برگزاری راه‌پیمایی در سالگرد انتخابات


مهدی کروبی و میرحسین موسوی، نامزدهای معترض به نتیجه انتخابات
مهدی کروبی و میرحسین موسوی، نامزدهای معترض به نتیجه انتخابات
مهدی کروبی و میرحسین موسوی، دو رهبر معترض به انتخابات و سیاست‌های دولت در ایران، روز دوشنبه در دیداری که در منزل آقای کروبی داشتند، بر برگزاری راه‌پیمایی مردمی در روز ۲۲ خرداد، سالگرد انتخابات ریاست جمهوری، تأکید کردند.

به گزارش سحام‌ نیوز، این دو نامزد معترض با تکیه بر اصل ۲۷ قانون اساسی و طبق ماده ۳۰، ۳۱ و ۳۲ آئین‌نامه اجرایی قانون احزاب از تمامی گروه‌ها،‌ تشکل‌ها و احزاب اصلاح‌طلب خواستند تا متن درخواست خود برای برگزاری راه‌پیمایی را به وزارت کشور جمهوری اسلامی ارسال کنند.

به استناد اصل ۲۷ قانون اساسی، «تشکیل اجتماعات و راه‏پیمایی‏ها، بدون حمل سلاح، به شرط آن که مخل به مبانی اسلام نباشد آزاد است».‏‏

در این دیدار، همچنین میرحسین موسوی در اعتراض به سیاست‌های کنونی کشور اعلام کرد شرایط کنونی کشور طوری شده است که همه «توطئه‌گر» تصور می‌شوند و شرایط حکومت دچار نوعی «توهم توطئه» شده است.

وی در ادامه افزود: «هر روز به گروهی از مردم لقب مرتد و کافر و غیره می‌دهند، به جرم این‌که کلامی برخلاف دیدگاه و نظر آقایان بر زبان رانده‌اند.»

میرحسین موسوی همچنین ضمن انتقاد از وضعیت اقتصادی کشور اظهار داشت که چشم‌انداز روشنی برای بهتر شدن مسائل اقتصادی کشور نمی‌بیند، زیرا کارشناسان در جامعه جایگاهی ندارند و حتی اگر شخصی از اصول‌گرایان سخنی بر زبان بیاورد وی را «منافق» خطاب می‌کنند.

مهدی کروبی نیز در انتقاد به انتشار آمار نادرست از سوی دولت محمود احمدی‌نژاد اعلام کرد: «نمی‌دانند که این مردم هستند که می‌شنوند و شرایط اقتصادی و سیاسی را می‌بینند که چه چشم‌انداز سیاهی در انتظارشان می‌باشد.»

وی در ادامه در زمینه سفرهای مقامات به کشور‌های دیگر ضمن تأکید بر حفظ عزت و آبروی مملکت افزود: «این که می‌گویند سفرهای ما عظمت است همین است؟ زیمبابوه و چند کشوری در همین سطوح عزت است؟ این که به پشه مالاریا و یا جلاد مخالفان تشیبه و خطاب‌تان کنند عزت است؟»

در سفر اخیر محمود احمدی‌نژاد به زیمبابوه، حزب جنبش تحول دموکراتیک زیمبابوه در بیانیه‌ای ضمن انتقاد از دعوت رئیس جمهور ایران برای شرکت در گردهم‌آیی سرمایه‌گذاری در این کشور دعوت از احمدی‌نژاد را به «دعوت از پشه برای درمان مالاریا» تشبیه کرد.

مهدی کروبی همچنین به وقایع کهریزک و «هزاران تهدید و ترغیب و دروغ» که متوجه شخص وی شده بود اشاره کرد و افزود: «در آخر هم با آن همه هیاهویی که به راه انداخته بودند،‌ خودشان گزارشی ارائه دادند که چه وقایعی در کهریزک رخ داده است. ۳ نفر بخت‌برگشته را که دو نفرشان از نیروهای انتظامی و یکی دیگر از آن‌ها به قول خودشان از اراذل و اوباش بوده را محکوم کردند و پرونده را مسکوت نمودند. حتی به گزارش مجلس هم توجهی نشد.»
XS
SM
MD
LG