لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۴۱

ذوالنور: هاشمی اگر می‌خواهد ستون ضدانقلاب شود، فکری به حال خود بکند


جانشین نماینده رهبر ایران در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روز دوشنبه در دانشگاه شهید بهشتی تهران با انتقاد شدیداللحن از اکبر هاشمی رفسنجانی به او هشدار داد که «آقای هاشمی که می‌خواهد ستون خیمه ضدانقلاب شود، باید فکری به حال خود بکند».

مجتبی ذوالنور، جانشین نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران ایران، که پیش از این نیز به دنبال حوادث پس از انتخابات سال گذشته بارها به افرادی که «سران فتنه» می‌خواند تاخته این بار نیز به انتقاد از حامیان اعتراضات مردم ایران پرداخته است.

آقای ذوالنور از جمله به محمد موسوی خوئینی‌ها، آیت‌الله یوسف صانعی، محمد خاتمی و مجید انصاری حمله کرده و آنها را متهم کرده است که «با امام [آیت‌الله خمینی] مخالف بودند».

نماینده رهبر جمهوری اسلامی در سپاه همچنین در سخنان روز دوشنبه خود دستگیر نشدن «سران فتنه» در یک سال گذشته را نشانه «تدبیر نظام» دانسته است.

به گفته مجتبی ذوالنور که احتمالا منظور او از سران فتنه در اینجا میرحسین موسوی و مهدی کروبی است، «نظام در دستگیر نکردن آنها [سران فتنه] کاملا تدبیر کرده و اجازه داده تا آن افراد به مرده سیاسی تبدیل شوند».

جانشین نماینده آیت‌الله علی خامنه‌ای در سپاه پاسداران معتقد است که میرحسین موسوی و مهدی کروبی در صورت دستگیر شدن به «قهرمان» تبدیل می‌شدند.

به دنبال حوادث پس از انتخابات و اعتراض گسترده مردم ایران به نتیجه آن، عده بسیاری از حامیان محمود احمدی‌نژاد در حکومت، از جمله نمایندگان حامی او در مجلس شورای اسلامی، خواستار دستگیری و محاکمه میرحسین موسوی و مهدی کروبی،‌ رقبای انتخاباتی آقای احمدی‌نژاد، شدند، خواسته‌ای که در یک سال از زمان برگزاری انتخابات ۲۲ خردادماه بی‌پاسخ مانده است.

اما جانشین نماینده آیت‌الله خامنه‌ای در تازه‌ترین سخنانش نوک تیز حمله را بیش از همه متوجه اکبر هاشمی رفسنجانی و خانواده او کرده و گفته است که یکی از دلایل «لغزش» رئیس مجلس خبرگان رهبری خانواده و فرزندان او بوده است.

به گفته مجتبی ذوالنور، آقای هاشمی رفسنجانی سخنان فائزه، دختر خود، را در جریان اعتراضات پس از انتخابات محکوم نکرده و به مهدی، پسر خود، گفته است که به ایران بازنگردد.

فائزه هاشمی، از منتقدان سرسخت و صریح محمود احمدی‌نژاد، در جریان حوادث پس از انتخابات بازداشت و پس از ساعاتی آزاد شد، و مهدی هاشمی از شهریورماه سال گذشته به دنبال حوادث انتخابات در خارج از ایران به سر می‌برد.

گروه‌های تندروی نزديک به دولت جمهوری اسلامی مهدی هاشمی و فائزه هاشمی را به دست داشتن در اعتراض‌های پس از انتخابات متهم می‌کنند و بارها خواستار بازداشت آنها شده‌اند.

اکبر هاشمی رفسنجانی، روحانی ۷۵ ساله‌ای که در ۳۰ سال گذشته همواره از او به عنوان یکی از «ارکان نظام و یاران آیت‌الله خمینی» یاد شده، در جریان انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری که محمود احمدی‌نژاد پیروز آن اعلام شد مورد حمله شدید آقای احمدی‌نژاد و حامیان او، به‌ویژه در مناظره انتخاباتی موسوی و احمدی‌نژاد، قرار گرفت.
XS
SM
MD
LG