لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۴۲

«حال عمومی محمد نوری‌زاد خیلی بهتر است»


محمد نوری‌زاد
محمد نوری‌زاد
هنوز یک روز از انتشار خبر ضرب و شتم محمد نوری‌زاد در زندان اوین تهران نمی‌گذرد که دادسرای انقلاب تهران در خبری اعلام کرده است که وضع جسمانی آقای نوری‌زاد خوب است. همچنین گفته می‌شود که آقای نوری‌زاد به بند عمومی منتقل شده است.

به نظر می‌رسد این خبر که روز جمعه در خبرگزاری‌های ایران منتشر شده واکنشی باشد به خبر ضرب و شتم شدید این نویسنده و فیلمساز در زندان اوین در روز سه‌شنبه و وارد شدن آسیب به قوه بینایی او.

همچنین به گفته فاطمه ملکی، همسر محمد نوری‌زاد، مقامات قضایی جمهوری اسلامی در تماس تلفنی با خانواده آقای نوری‌زاد اعلام کرده‌اند که «حال عمومی او خیلی بهتر است».

یک منبع آگاه که نخواست نامش برده شود روز پنج‌شنبه به رادیوفردا گفت که محمد نوری‌زاد هنگام هواخوری بیرون از سلول خود به دست پنج نفر مورد ضرب و شتم قرار گرفته و سپس به یک سلول تاریک منتقل شده است.

به گفته این منبع آگاه، شدت ضرب و شتم آقای نوری‌زاد به حدی بوده که او به بهداری زندان منتقل شده و پزشکان آنجا اعلام کرده‌اند که به ناحیه سر او ضربات سنگین وارد شده است.

این منبع آگاه همچنین به رادیوفردا گفت که محمد نوری‌زاد از دو روز پیش در اعتصاب غذا به سر می‌برد.

به گفته خانم ملکی، محمد نوری‌زاد گرچه مجبور به خوردن آب شده است، اما قصد آن دارد تا رسیدن به خواسته‌هایش به اعتصاب غذای خود ادامه دهد.

در خبری که خبرگزاری‌های ایلنا و فارس روز جمعه به نقل از روابط عمومی دادسرای عمومی و انقلاب تهران منتشر کرده‌اند اشاره شده است که محمد نوری‌زاد «در بند عمومی زندان اوین به سر می‌برد و از سلامت جسمانی خوبی برخوردار است».

دادسرای انقلاب تهران همچنین می‌گوید که برخی از زندانیان از جمله محمد نوری‌زاد صبح پنج‌شنبه با دادستان انقلاب تهران دیدار داشته و «درخواست‌های خود را با وی در میان گذاشته‌اند».

محمد نوری‌زاد در فروردین‌ماه امسال توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب اسلامی به اتهام توهین به مقامات جمهوری اسلامی از جمله آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، و تبلیغ علیه نظام به سه سال و نيم زندان و ۵۰ ضربه شلاق محکوم شد.

محمد نوری‌زاد در شهریورماه سال گذشته در مصاحبه‌ای که با رادیوفردا داشت به‌شدت از رویدادهای پس از انتخابات ریاست جمهوری ابراز تاسف و تاکید کرد که از مواضع خود دست نخواهد کشید.
XS
SM
MD
LG