لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۳۲

موسوی: خرافات امروز در خدمت فساد سازمان‌يافته سياسی و اقتصادی است


ميرحسين موسوی، يکی از رهبران مخالفان دولت در ايران، با انتقاد از حذف سازمان مديريت و برنامه‌ريزی و ناديده گرفتن برنامه پنج ساله توسعه گفته است که خرافه گرایی در ايران در خدمت يک فساد سازمان يافته سياسی و اقتصادی قرار گرفته است.

به گزارش کلمه، مير حسين موسوی در ديدار با جمعی از اعضای شورای مرکزی سازمان جوانان و دانشگاهيان حزب اعتمادملی تصريح کرده است : «امروز خرافات در خدمت يک فساد سازمان يافته سياسی و اقتصادی قرار گرفته است. حذف سازمان مديريت و برنامه‌ريزی، حساسيت به کليد واژه توسعه، پشت سر انداختن برنامه‌های پنج ساله توسعه، همه و همه نشان از رسوخ تفکر خرافی است.»

اشاره آقای موسوی به اقدام محمود احمدی‌نژاد در دولت نهم است. زمانی که در سال ۱۳۸۶ دولت محمود احمدی‌نژاد سازمان مديريت و برنامه‌ريزی، را با بيش از شش دهه سابقه حضور در برنامه‌ريزی، منحل کرد و اين سازمان به «معاونت برنامه‌ريزی و نظارت راهبردی رئيس جمهور» تبديل شد که مسئوليت بودجه‌نويسی را بر عهده دارد.

ميرحسين موسوی مقامات دولت دهم را متهم کرده است که با «اقتصاد صدقه‌ای و اقدامات باری به هرجهت» اغتشاشات عظيمی را در تنظيم رويه‌های عقلانی ايجاد کرده‌اند.

ميرحسين موسوی همچنين تأکيد کرده است که حذف بخش عمده‌ای از مديران «باتجربه معتقد به برنامه‌ريزی و مديريت علمی» به خرافه‌گرايی افراطی ارتباط دارد.

«فاجعه در سياست خارجی»

ميرحسين موسوی سپس به اظهارات محمود احمدی‌نژاد، درباره دليل حمله آمریکا به عراق، گفت: «بر اساس اين نگاه، آمريکا نه برای نفت يا دلائل ژئوپلتيکی يا به دلايل استراتژيک به عراق آمده بلکه آمده است که جلوی ظهور امام زمان عليه‌السلام را بگيرد. حاکميت با اين طرز فکر در سياست خارجی چه فاجعه‌ای می‌تواند ايجاد کند.آيا توافق‌های شبه ترکمنچای نمی‌تواند نتيجه اجتناب‌ناپذير چنين طرز فکری باشد؟»

ميرحسين موسوی توضيح بيشتری در مورد «توافق‌های شبه ترکمنچای» ارائه نکرده است اما به نظر می‌رسد منظور وی توافق اخیر برای مبادله سوخت اتمی که در روزهای گذشته از سوی زهرا رهنورد به قراردادهای ترکمنچای و گلستان تشبیه شده بود.

محمود احمدی نژاد در آذرماه سال ۱۳۸۸ در اصفهان گفته بود که آمريکا می‌خواهد جلوی ظهور امام زمان را بگيرد.

به گزارش خبرگزاری‌های ايران، محمود احمدی نژاد در اين باره گفته بود:« درست است که اين مستکبران، به دنبال نفت و ثروت اين کشور هستند، اما در زير همه اينها يک استدلال برای خود دارند و بر اساس آن عمل می‌کنند. البته آن را در خبرها افشا نمی‌کنند. ما اسناد آن را به دست آورديم که آنها معتقدند يکی از خاندان پيامبر اکرم در اين نقطه ظهور کرده و ريشه همه ظالمان عالم را خواهد خشکاند. آنها همه اين نقشه‌ها را کشيده‌اند که جلوی ظهور حضرت (امام دوازدهم شيعيان) را بگيرند و می‌دانند ملت ايران زمينه‌ساز اين حادثه بوده و ياران اين حکومت خواهد بود».

تمجید از نقش مهدی کروبی


ميرحسين موسوی در بخش ديگری از اين ديدار از نقش مهدی کروبی، یکی دیگر از رهبران مخالفان دولت درایران، در تحولات پس از انتخابات تمجید کرده است.

آقای موسوی گفته است:«شجاعت و افشاگری ايشان سهم بالايی در آگاهی مردم و جنبش دارد. اميدواريم که اين نقش همچنان با قدرت ادامه داشته باشد. ايستادگی ايشان در تداوم نقش جنبش سبز اهميت حياتی دارد.»

میر حسین موسوی همچنین تأکيد کرده است در شرايط کنونی «ايستادگی بر حق تشکيل و حفظ احزاب در اين روزها حياتی‌تر از هميشه است»

ميرحسين موسوی گفته است: وقتی بحث اجرای بدون تنازل قانون اساسی می‌شود يکی از اصول صراحت در آزادی تشکل‌ها و احزاب است؛ چه اين احزاب سياسی باشند و چه صنفی.

موسوی تصريح کرده است: تشکل‌های سياسی بايد از آزادی و حقوق همه دفاع کنند و در صورت امکان در هم ادغام شوند و تشکل‌های بزرگتری را ايجاد کنند.
XS
SM
MD
LG