لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۰۱

تصادف دو قطار در هند جان دست کم ۹۱ نفر را گرفت


تلاش برای جابه‌جا کردن واگن‌های واژگون شده ادامه دارد و مقام‌های راه‌آهن بر این باورند که هنوز اجسادی در لوکوموتیو دو قطار که با یکدیگر گره خورده‌اند وجود دارد
تلاش برای جابه‌جا کردن واگن‌های واژگون شده ادامه دارد و مقام‌های راه‌آهن بر این باورند که هنوز اجسادی در لوکوموتیو دو قطار که با یکدیگر گره خورده‌اند وجود دارد
برخورد یک قطار مسافربری با یک قطار باری در شرق هند، در روز جمعه، دست‌کم ۹۱ تن کشته و ۱۴۹ نفر زخمی بر جای گذاشت. دولت هند شورشیان مائوئیست را مسئول این حادثه معرفی کرده است.

کارگران راه‌آهن و نیروهای شبه نظامی به منظور یافتن اجساد، با استفاده از جرثقیل و اهرم‌های بزرگ در حال جابه‌جا کردن واگن‌های واژگون شده هستند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتد‌پرس، قطار مسافربری سریع‌السیر که از کلکته در غرب هند راهی حومه بمبئی در شرق این کشور بود، در شهر «ساردیها» در فاصله‌ ۱۵۰ کیلومتری غرب کلکته در ایالت بنگال غربی از خط خود خارج و وارد ریل مجاور شد و با قطاری باربری در مسیر مخالف در حرکت بود، برخورد کرد.

مقامات راه‌آهن هند براین باورند که هنوز اجسادی در لوکوموتیو دو قطار که با یکدیگر گره خورده‌اند، وجود دارند.

این گزارش می‌افزاید که مقامات راه‌آهن هند تا چهار روز آینده حرکت قطار‌ها را هنگام شب در ایالت بنگال غربی لغو کرده‌اند.

خبرگزاری رویترز به نقل از یکی از مقامات ارشد پلیس هند گزارش کرده است که شورشیان مائوئیست عاملان این سانحه بوده‌ و نیروهای پلیس در تلاشند تا آنها را به دست عدالت بسپارند.

به گزارش آسوشیتد‌پرس‌، اگرچه دولت هند شورشیان مائوئیست را متهم به این خرابکاری کرده است، با این حال هنوز مقامات رسمی هند به طور مشخص علت سانحه را اعلام نکرده‌اند. گفته می‌شود انفجار بر روی ریل یا قطع ریل احتمالاً از علل این سانحه است.

وزیر راه‌آهن هند در مصاحبه‌ای با خبرنگاران گفت که به دلیل حملات شورشیان «ناگزالیت» به رانندگان قطار‌ها توصیه شده که هنگام عبور از این منطقه سرعت قطار را به حداقل رسانده تا بتوانند خربکاری‌های احتمالی را قبل از برخورد مشاهده کرده و از بروز حوادث جلوگیری کنند.

سرکوب شورشیان مائوئیست از سوی نخست‌وزیر هند به عنوان بزرگترین چالش برای امنیت این کشور اعلام شده است.

شورشیان مائوئیست هند یا «ناگزالیت‌‌ها» که مرکز آنها در منطقه در ایالت بنگال غربی است مردم را به اعتصاب عمومی در این منطقه فرا خوانده‌اند.

آن طور که خبرگزرای آسوشیتد‌پرس گزارش کرده است، علیرغم ادعای دولت هند مبنی بر در هم شکستن شورشیان «ناگزالیت‌»، این گروه اخیراً بر شدت حملات خود به مراکز پلیس و دولتی افزود.

تنها در چند هفته گذشته در حملات این گروه بیش از یکصد تن از مأموران پلیس و مردم عادی کشته شده‌اند.

روز جمعه باردیگر دولت هند برعزم خود مبنی بر سرکوب شورشیان «ناگزالیت» درایالت بنگال غربی که گفته می‌شود شمار آنها تا ۲۰ هزار نفرمی‌رسد، تأکید کرد.

با این حال به اعتقاد برخی از کارشناسان سیاست‌های مبهم دولت در این منطقه و عدم آموزش‌های کافی به پلیس و فقر شدید باعث شده که شورشیان که خود را حامی مردمان فقیر این ناحیه می‌نامند، بتوانند بر حملات خود شدت بخشند.
XS
SM
MD
LG