لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۴۰

جستجو برای یافتن جعبه سیاه هواپیمای سانحه دیده در جنوب هند


کارشناسان سوانح هوایی هند در پی یافتن جعبه سایه هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ خطوط هوایی ایر ایندیا هستند که روز شنبه در اثر سانحه‌ای در آتش سوخت و ۱۵۸ سرنشین آن کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری رویترز این کارشناسان برای دستیابی به جعبه سیاه این هواپیما در حال جداسازی قطعات لاشه آن هستند اما هنوز نتوانسته‌اند این جعبه سیاه که اطلاعات مربوط به سانحه می‌تواند در آن ذخیره شده باشد بیابند.

هواپیمای بوئینگ متعلق به خطوط هوایی دولتی هند روز شنبه به هنگام فرود در هوای بارانی شهر مانگالور در جنوب هند کنترل خود را از دست داد و با خروج از باند فرودگاه و برخورد با جنگل اطراف آتش گرفت که بر اساس گزارش‌ها ۱۵۸ نفر از ۱۶۶ سرنشین آن کشته شدند.

رئیس فرودگاه مانگالور به خبرگزاری رویترز گفت که اظهار نظر قطعی درباره علت این سانحه تا پیش از پیدا شدن جعبه سیاه هواپیما غیرممکن است.

مقامات رسمی اعلام کردند که تمامی ۱۵۸ مسافر جان‌باخته، پیدا شده‌اند.

اگرچه هنوز علت قوع سانحه هوایی روز شنبه در هند هنوز مشخص نیست اما اخبار برخی شبکه‌های تلویزیونی این کشور روی احتمال خطای فردی متمرکز شده‌است.

پارفول پاتل‌، وزیر هواپیمایی کشوری هند، ضمن اشاره به کیفیت دید مناسب در این فرودگاه در زمان فرود تأکید کرد که هیچگونه دلیلی بر مبنی بر ایجاد مشکل هنگام فرود وجود نداشته است.

با این حال آقای پاتل تأکید کرد که قصد گمانه‌زنی درمورد دلایل این سانحه را ندارد.

خبرگزاری رویترز در پایان افزود، اگرچه رقابت بین شرکت‌های خصوصی هواپیمایی به همراه رشد طبقه متوسط در هند رونق یافته است، اما یکسری از کمبود‌ها در فرودگاه‌های هند بخصوص فرودگاه‌های دهلی و بمبئی نشان می‌دهد که شالوده این صنعت در مقایسه با رونق اقتصادی هند فاصله زیادی دارد.
XS
SM
MD
LG