لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۳۶

تالار مولوی تهران «به دلایل نامعلوم» پلمب شد


تالار نمایش مولوی واقع در خیابان ۱۶ آذر تهران صبح روز سه‌شنبه، اول تیرماه، «به دلایل نامعلومی» پلمب شد. خبرگزاری مهر می‌گوید که این اقدام توسط مأموران انتظامات دانشگاه تهران صورت گرفته است.

مهدی مکاری، مدیر تالار مولوی، در این ‌باره به خبرگزاری مهر گفت: «صبح امروز تالار مولوی توسط انتظامات دانشگاه تهران پلمب شده است. این موضوع ارتباطی به تالار مولوی ندارد و بسته شدن این تالار با توجه به بعضی از مناسبات دانشگاه تهران صورت گرفت.»

وی در ادامه افزود: «مسئله مهمی اتفاق نیفتاده است و با جلساتی که با انتظامات دانشگاه تهران داشتیم امیدوارم که این مشکل حل شود. اجراهای این تالار لغو نشده ‌است و بعداز ظهر همه نمایش‌ها رأس ساعت معین روی صحنه می‌روند.»

در همین زمینه احمدرضا حجارزاده، مسئول روابط عمومی نمایش «راز ماهی طلایی آکواریوم آقای ژان»، به خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی، ایرنا، گفت: «عصر امروز (سه‌شنبه) قرار بود نمایشگاه عکس این اثر همزمان با اجرای ویژه آن برای هنرمندان و خبرنگاران برگزار شود و وقتی صبح سه‌شنبه برای نصب عکس‌ها به تالار مولوی مراجعه کردیم با برچسب‌های «ورود ممنوع، این ساختمان پلمب شد» بر روی در اصلی و ورودی این تالار مواجه شدیم.»

این در حالی است که به گفته آقای حجارزاده مأموران انتظامات تالار مولوی در این خصوص ابراز بی‌اطلاعی کرده‌اند.

در همین زمینه حجت سید علیخانی، مسئول روابط عمومی تالار مولوی، نیز در گفت‌وگو با خبرگزاری ایرنا اعلام کرد که از موضوع باخبر شده است، اما «از جزئیات آن اطلاعات دقیقی در دست ندارد».

پیش از این نیز در شهریورماه سال ۸۷، تئاتر پارس که ساختمان آن به عنوان بنای ملی توسط میراث فرهنگی تهران به ثبت رسیده است، پس از بیش از هشتاد سال فعالیت هنری تعطیل شد. این ساختمان در آبان سال ۸۸ تخلیه و در اختیار فروشندگان لوازم الکتریکی قرار گرفت. دلیل این تعطیلی عدم پرداخت بدهی‌های موجود توسط متولی آن، ستاد اجرایی فرمان امام، اعلام شد.

تالار مولوی در آذرماه ۱۳۵۱ با اجرای نمایش «وهم» از فدریکو گارسیا لورکا و به کارگردانی ارژنگ فرخ‌پیکر آغاز به کار کرد. این تالار فعالیت رسمی خود را در دی‌ماه همان سال و با اجرای نمایش «ملاقات بانوی سالخورده» از فریدریش دورنمات و به کارگردانی «حمید سمندریان» آغاز کرد.

این تالار که از آن زمان تاکنون بیشتر به نمایش‌های موج نو و تئاتر تجربی اختصاص دارد در حال حاضر علاوه بر نمایش «راز ماهی طلایی آکواریوم آقای ژان» از احمد ایرانی‌خواه، میزبان دو نمایش «بپا از اتوبوس جا نمونی» به کارگردانی هایده حائری و «ماهی‌های خاک» به کارگردانی سعید نجفیان است.
XS
SM
MD
LG