لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۰۶:۴۳

هشدار سپاه پاسداران درباره حمله احتمالی به ايران


در ادامه واکنش‌های مقام‌های ايرانی به احتمال حمله خارجی به تاسيسات اتمی ايران، سپاه پاسداران ايران روز پنجشنبه در بيانيه‌ای اعلام کرده در صورت حمله احتمالی، منافع «دشمنان» را در « هر نقطه دلخواه» هدف قرار می‌دهد.

سپاه پاسداران در بيانيه خود تاکيد کرده است که اين نيرو با اتکا به توانمندی‌ها و قدرت دفاعی خود پاسخ حمله احتمالی را خواهد داد.

سپاه پاسداران در بيانيه خود نوشته است: سپاه پاسداران «‌به درجه‌ای از آمادگی رسيده است که می‌تواند هر گونه تهديد عملی و حماقت احتمالی دشمنان بزرگ و کوچک را با پاسخ قاطع و جدی مواجه ساخته و با بهره گيری از ظرفيت بسيج جهان اسلام، منافع آنان را در هر نقطه دلخواه مورد هدف قرار دهد و در نبردی سرنوشت‌ساز، شکست قطعی را به دشمنان تحميل کند.»

در حالی سپاه پاسداران از آمادگی خود برای حمله به «منافع دشمن» در هرنقطه «دلخواه» خبر داده که روز چهارشنبه آيت الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی نيز گفته است که در صورت هرگونه اقدام احتمالی نظامی عليه ايران، عرصه مقابله با چنين اقدامی محدود به مرزهای ايران نخواهد بود و ميدان گسترده‌تری را در بر خواهد گرفت.

اظهارات مقامات ايران در واکنش به صحبت‌های درياسالار مايک مولن، رئيس ستاد مشترک ارتش آمريکا، در روز دهم مرداد است که گفته بود آمريکا طرحی احتياطی برای حمله به ايران دارد.

این اظهارات باعث واکنش مقامات جمهوری اسلامی شده است.

در همين زمينه، اسحاق آل‌حبيب، معاون نماينده ايران در سازمان ملل، روز چهارشنبه در نامه‌ای به دبيرکل سازمان ملل و روسای شورای امنيت و مجمع عمومی گفته است که درياسالار مايک مولن و ديگر مقام‌های آمريکايی ايران را به استفاده از نيروی نظامی «تهديد» کرده‌اند.

در همین حال، با نزديک شدن به زمان راه اندازی نيروگاه اتمی بوشهر، جان بولتون، نماينده پيشين ايالات متحده آمريکا در سازمان ملل متحد، روز سه شنبه گفته بود اسرائيل برای حمله به اين نيروگاه و جلوگيری از آغاز به کار نخستين نيروگاه اتمی ايران تنها هشت روز فرصت دارد.

در ماه‌های اخير گزارش‌های زيادی درباره حمله احتمالی اسرائيل به اين نيروگاه منتشر شده است و راه‌اندازی این نیروگاه را هرچه بیشتر حساس‌ کرده است.

اسرائيل بارها نگرانی خود را از برنامه هسته‌ای ايران اعلام کرده است و می‌گويد که برای جلوگيری از دستيابی تهران به سلاح هسته‌ای تمام گزينه ها از جمله حمله نظامی به تاسيسات اتمی ايران مد نظر قرار دارد.

اين در حالی است که فرماندهان نظامی جمهوری اسلامی ايران و مقام‌های تهران با هشدار به اسرائيل گفته‌اند که هرگونه حمله به تاسيسات ايران واکنش شديدی را در پی خواهد داشت.

آمريکا و کشورهای غربی ايران را متهم می‌کنند که در پوشش برنامه هسته ای خود برای توليد انرژی هسته‌ای در صدد دستيابی به تکنولوژی لازم برای ساخت سلاح اتمی است.

ايران اين اتهام را رد می‌کند و می‌گويد برنامه هسته‌ای اين کشور در چارچوب موازين و قوانين بين‌المللی است.
XS
SM
MD
LG