لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۱۴

کروبی: نظامی‌گری از طريق اوباش بسيجی‌نما به ضرر انحصارطلبان تمام شد


مهدی کروبی، از رهبران مخالفان دولت در ايران، می گويد اقدامات اخير برای ايجاد محدوديت برای رهبران مخالفان از طريق استفاده از «اوباش بسيجی نما» به ضرر «انحصار طلبان» تمام شد.

به گزارش سايت «تغيير»، مهدی کروبی، دبير کل حزب اعتماد ملی، گفته است:«همانطور که ديديد نظامی گری از طريق عده ای اوباش بسيجی نما و برخی جيره خواران و ايجاد محدوديت برای امثال بنده، آقای موسوی، خانم رهنورد و اعضای خانواده های ما و ديگر فعالين و کنشگران سياسی، نه تنها به ضرر انحصار طلبان تمام شد، بلکه نشان داد برخلاف ادعای آنان مبنی بر کنترل و حذف جريان منتقد، جنبش چنان ريشه ای در بطن جامعه دوانده است که به ناچار دست به چنين حرکتهای ايذايی می زنند.»

اشاره مهدی کروبی به حمله منزل شخصی اش و ایجاد محدویت برای دیدار با ميرحسين موسوی و همچنين حمله به خانواده کشته شدگان دوران جنگ است.

حملات به منزل مهدی کروبی در شهريور ماه سال جاری اتفاق افتاد و چند روز ادامه داشت. اما شديد ترين حمله شب قبل از راهپيمايی روز «قدس» در يازدهم شهريورماه به وقوع پیوست. در اين حمله، منزل مهدی کروبی هدف تيراندازی مهاجمان قرار گرفت و در ورودی منزل وی به آتش کشيده شد. مهاجمان همچنين با شکستن پنجره ها از گاز اشک آور استفاده کردند.

صبح روز جمعه و همزمان با روز قدس نيز اين مهاجمان با تجمع در مقابل منزل مهدی کروبی اقدام به برگزاری مراسم دعای زيارت عاشورا کردند.

در ادامه اين رويدادها، در روز ۳۱ شهريور، سالروز حمله عراق به ايران، خانواده مهدی باکری به همراه خانواده محمد ابراهيم همت، از فرماندهان ارشد سپاه پاسداران ايران که در جنگ با عراق کشته شدند ، قصد داشتند به ديدار ميرحسين موسوی و مهدی کروبی بروند، اما ماموران امنيتی از ديدار اين افراد با ميرحسين موسوی جلوگيری کردند و زمانی هم که قصد داشتند به منزل مهدی کروبی بروند، نيروهای امنيتی و لباس شخصی آنان را مورد «ضرب شتم» قرار دادند.

«وضعيت به اين شکل نمی ماند»

مهدی کروبی که در ديدار با اعضای سازمان جوانان و دانشگاهيان اعتمادملی سخن می گفت، تاکيد کرد که «اداره حکومت قطعا به اين شکل» نخواهد ماند.

مهدی کروبی در ادامه تصریح کرد که «دروغگويی و ترويج خرافه پرستی»، امنيت روانی و اجتماعی جامعه را از بين خواهد برد.

دبيرکل حزب اعتماد ملی گفت: «من نگران عادی شدن اينگونه رفتارها، اهانت ها و دروغ گويی ها هستم. مطمئنا اين نوع رفتارهای خشونت آميز، حيف و ميل کردن بيت المال برای اثبات دروغ گويی های افراد متوهم، ترويج خرافه پرستی در ابعاد گسترده، حمله به حريم شخصی آيات عظام و اشخاص، بگير و به بندها به بهانه های مختلف، صدور و اجرايی کردن احکام سنگين قضايی برای متهمان بدون رعايت تشريفات قانونی و ديگر برخوردهايی که همه ديده ايم و شنيده ايم و لمس کرده ايم، تاثير مناسبی بر جامعه نخواهد داشت.»

وی افزود:«متاسفانه در چنين فضايی، امنيت روانی و اجتماعی از بين می رود و جامعه با بحران های متعددی مواجه می شود. به خصوص که مردم به همت مديريت جهانی آقايان، با مشکلات جدی معيشتی و اقتصادی نيز دست و پنجه نرم می کنند.»

مهدی کروبی در اين ديدار همچنين تاکيد کرده است که می بايست از «حداقل فضای» رسانه ای موجود استفاده کرد.
XS
SM
MD
LG