لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۶:۳۳

سارا پیلین: اگر ایران بمب اتم داشته باشد، احتمالا جنگ آخرالزمان می‌شود


سارا پیلین، که برپایه گمانه‌زنی‌های رسانه‌های آمریکایی احتمالا در پی نامزد شدن برای انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریکاست در مصاحبه‌ای گفته است اگر ایران به سلاح اتمی دست یابد، چه بسا «جنگ آخر‌الزمان» به وقوع بپیوندد.

سارا پیلین، معاون جان مک کین در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری پیشین آمریکا در مصاحبه با وبسایت «نیوزمکس» ایران اتمی را فراتر از یک تهدید برای امنیت ملی آمریکا دانسته و تاکید کرده است که دست یافتن ایران به سلاح اتمی می‌تواند به «جنگ نهایی میان خیر و شر» بیانجامد.

وی در این مصاحبه از «آرماگدون» یا جنگ آخرالزمان که در کتاب مقدس آمده، استفاده کرده است.

سارا پیلین گفت: «باید بدانیم که در نهایت، یک سلاح هسته‌ای در دستان این کشور، تنها مسئله اسرائیل یا آمریکا نیست، مسئله جهان است.»

سارا پیلین تصریح کرد: «چنین چیزی می‌تواند به یک جنگ آخرالزمانی بیانجامد.»

سارا پیلین در ماه فوریه به باراک اوباما، رئیس جمهوری ایالات متحده، پیشنهاد داده بود برای اینکه احتمال برنده شدن وی در انتخابات آینده ریاست جمهوری این کشور بیشتر شود، به ایران حمله کند.

فرماندار پیشین آلاسکا در این مصاحبه، در پاسخ به این پرسش که آیا برای رسیدن به ریاست جمهوری اقدام خوادهد کرد یا نه، اظهار داشت که تصمیمش به آمادگی آمریکا برای داشتن رهبری «خارج از چاچوب» بستگی خواهد داشت.

سارا پیلین در هفته‌های اخیر به یکی از چهره‌های برجسته جنبشی موسوم به «حزب چای» تبدیل شده که مخالفان سیاست‌های باراک اوباما، به ویژه در مسائل اقتصادی و مالیاتی، را گرد هم آورده است.

هم‌اکنون چگونگی مواجهه با ایران و به ویژه برنامه هسته‌ای‌اش یکی از چالش‌های سیاست خارجی دولت باراک اوباما است.

در حالی که باراک اوباما، به تازگی گفته است، حمله نظامی به ایران به عنوان یک گزینه مد نظر است اما گزینه مطلوبی نیست، شماری از سیاستمداران و قانونگذاران عمدتا جمهوری‌خواه، خواهان توجه بیشتری به این گزینه هستند.

در تابستان امسال ۴۷ نفر از نمایندگان جمهوری‌خواه متنی را امضا کردند که در آن از اقدام احتمالی اسرائیل علیه ایران حمایت شده بود.

در این متن تصریح شده است «در صورتی که راه حلی صلح‌آميز در مدت زمان قابل قبول برای تهديد فوری [ايران] عليه دولت اسرائيل به دست نيايد»، امضاکنندگان «از حق حاکميت اسرائيل برای دفاع از خود، محافظت از جان و امنيت مردم اسرائيل، و استفاده از همه ابزار لازم برای مقابله و حذف تهديد اتمی جمهوری اسلامی ايران از جمله استفاده از نيروی نظامی» حمايت می‌کنند.

به تازگی سناتور مستقل، جو ليبرمن، نیز گفته است در صورتی که که تحریم‌های بین‌المللی علیه تهران نتیجه بخش نباشد، آمریکا باید حمله نظامی به ایران را بررسی کند.

با این حال شماری از فرماندهان بلندپایه آمریکایی هشدار داده‌اند که پیامدهای چنین حمله‌ای چه بسا گسترده و خارج از کنترل باشد.
XS
SM
MD
LG