لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۵۳

خانواده های زندانيان سياسی خطاب به مراجع تقلید قم: از رهبر سوال کنيد


آیت الله علی خامنه ای در دیدار با برخی از مراجع تقلید شیعه در قم
آیت الله علی خامنه ای در دیدار با برخی از مراجع تقلید شیعه در قم
جمعی از خانواده های زندانيان سياسی در نامه ای به مراجع تقليد شيعه درقم از آنها خواستند درباره نحوه برخورد با منتقدان و شرايط کشور، از آيت الله خامنه ای، رهبر جمهوری اسلامی که در حال حاضر در قم به سر می برد، سوال کنند.

به گزارش وبسايت کلمه، در اين نامه که روز سه شنبه فرستاده شده و روز چهارشنبه منتشر شده است، خانواده های زندانيان سياسی خطاب به مراجع گفتند:« شما از جانب ما از رهبر کشور اسلامی بپرسيد آيا هيچ حکمروا و فرمانروايی به اين سهولت سرمايه اجتماعی خود را و بخش عمده ای از ملت و مردم خويش را از دست می دهد و به راحتی آنان را در سپاه دشمن تصور می کند؟»

در اين نامه به امضا کنندگان و يا اسامی و هويت و يا تعداد آنها اشاره ای نشده است و مشخص نيست چند تن از خانواده های زندانيان سياسی، اين نامه را نوشته و يا امضا کرده اند.
جمعی از خانواده های زندانيان سياسی نوشته اند: «بپرسيد که مگر می شود جمع کثيری از هنرمندان و انديشمندان و متفکران و سياست مداران و استادان و دانشجويان و مردم کوچه و بازار سراسر کشور همگی فتنه گر و عامل دشمن و سرسپرده اجنبی باشند؟ بپرسيد که چرا بايد اعتراض بديهی و مدنی يک شهروند به حساب دشمنی او گذارده شود؟»

در اين نامه آمده است: «اين روزها که رهبر کشور اسلامی ميهمان شماست، از او بپرسيد اگر (امام)علی که امروز کودتاگران به نام او بر سر قدرتند، با ما بود، با نويسنده يک نامه، با سخنران يک مجلس، با امضاکننده يک بيانيه، با يک وبلاگ نويس و دارنده يک سايت اينترنتی، با يک معترض با يک دختر يا پسر شرکت کننده در تظاهراتی آرام و با يک خيرخواه منتقد، آيا اين می کرد که شما کرديد؟»

در ادامه آمده است: «از ايشان بپرسيد چرا بايد در دستگاه قضای يک نظام اسلامی، دروغ بزرگی به اسم «فتنه» را برگردن رقيبان خويش بياويزند تا چهره فتنه گران واقعی آشکار نشود. از رهبری بپرسيد شما که به کرات از حضور چهل ميليونی مردم درانتخابات سال گذشته با افتخار ياد کرده ايد چگونه همه صاحبان رأی های سبز و نقش ستادهای رقيب و تلاشگران خدوم فعال در آن ها را که همسران و فرزندان ما باشند، نديده می گيريد؟»

اين نامه خطاب به مراجع تقليد می گويد: «نيک می دانيد در مقايسه با مسئولانی که بر کوهی از رانت خواری و فتنه های رفتاری خانه ساخته اند، همسران و فرزندان و پدران و مادران ما مجاهدان پاک نهاد راه خدايند. جرم آنان جز هيچ، هيچ نيست.»

شماری از خانواده زندانيان سياسی اين نامه را روز سه شنبه و در اولين روز از سفر آيت الله علی خامنه ای به قم، ارسال کرده اند.

از زمان برگزاری انتخابات رياست جمهوری در ايران معترضان به نتيجه آن و هواداران ميرحسين موسوی و مهدی کروبی به شدت از سوی نيروهای امنيتی سرکوب شده و بيش از چهار هزار نفر نيز در جريان اعتراض ها بازداشت شده اند.

رهبران مخالفان دولت که از نامزدهای رقيب محمود احمدی نژاد در اين انتخابات بوده اند معرفی وی به عنوان رييس جمهور را ناشی از سازماندهی آراء و تقلب گسترده دانسته و گفته اند که نتيجه انتخابات را به رسميت نمی شناسند.

مقام های جمهوری اسلامی ايران از زمان آغاز اين اعتراض ها، معترضان را «فتنه گران» می خوانند و همزمان نيروهای لباس شخصی بارها به دفاتر و منازل رهبران مخالفان دولت حمله کرده اند.

رهبر جمهوری اسلامی که روز سه شنبه وارد شهر قم شد، در يک سخنرانی گفت :«پايداری و هوشياری مردم در مقابل فتنه ۸۸ موجب واکسينه شدن کشور و مردم در مقابل ميکروب های سياسی و اجتماعی شد.»

خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی، ايرنا گزارش داده که شامگاه چهارشنبه، برخی از مراجع شيعه در دفتر آيت الله علی خامنه ای، با او ديدار کرده اند.

آيت الله نوری همدانی، مکارم شيرازی، جوادی آملی و علوی گرگانی از جمله مراجع تقليدی هستند که با رهبر جمهوری اسلامی ديدار کرده اند.

گزارش شده که آيت الله خامنه ای که روز سه شنبه وارد قم شده، مدت ۹ روز در اين شهر خواهد ماند.
XS
SM
MD
LG