لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۲۴

آغاز جشنواره بین‌المللی فیلم دبی با حضور ستارگان جهان


کالین فرث، بازیگر نام‌آور بریتانیایی در جشنواره بین‌المللی فیلم دبی
کالین فرث، بازیگر نام‌آور بریتانیایی در جشنواره بین‌المللی فیلم دبی
هفتمین جشنواره فیلم دبی روز یکشنبه در حالی با حضور ستارگان سینمای عرب و جهان کار خود را آغاز کرد که چندین فیلم ایرانی نیز در این جشنواره حضور دارند.

روز یکشنبه و در مراسم افتتاحیه این جشنواره که در مدینه جمیرای دبی برگزار شد، نخست بادیه نشینان اماراتی آوازی دست جمعی را به اجرا گذاشتند و پس از آن ستارگان سینمای عرب و جهان بر روی فرش قرمز این جشنواره حضور پیدا کردند.

از چهره های مشهور سینمای جهان که بر روی فرش قرمز این جشنواره قدم گذاشتن می‌توان به کالین فرث، بازیگر بریتانیایی اشاره کرد که آخرین فیلم او به نام «سخنرانی پادشاه» آغازگر این جشنواره بود.

لازم به ذکر است که کالین فرث همچنین فیلم‌های دیگری نظیر «غرور و تعصب» و «مامامیا» را در کارنامه خود دارد و اخیراً با بازی در فیلم «مرد مجرد» مورد توجه بسیار قرار گرفت.

در هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم دبی نام ایران نیز به چشم می‌خورد و عنوان هفت فیلم که یا به طور مشخص به نمایندگی از ایران به این جشنواره راه یافته‌اند و یا کارگردان ‌آن‌ها ایرانی است در میان فیلم‌های این جشنواره دیده می‌شود.

در این میان فیلم‌های «مرهم»، ساخته علیرضا داوودنژاد و «لطفا مزحم نشوید» به کارگردانی محسن عبدالوهاب به نمایندگی از ایران و همچنین فیلم داستانی «خانه زیر آب» به کارگردانی سپیده فارسی و محصول مشترک ایران، مراکش، هلند، آلمان و فرانسه در بخش مسابقه مختص فیلم‌های آسیا و آفریقا حضور خواهند داشت.

علاوه بر این مستند «امین»، ساخته شاهین پرهامی و محصول مشترک ایران، کانادا و کره جنوبی نیز در بخش مسابقه مستند آسیا و آفریقا به روی پرده خواهد رفت و دو فیلم «ماندو» ساخته ابراهیم سعیدی، کارگردان کردزبان زاده سنندج ایران و «گل‌های کرکوک» به کارگردانی دیگر کارگردان کردزبان متولد ایران نیز از سوی کشور عراق در بخش مسابقه فیلم‌های آسیا و آفریقا به نمایش در خواهند آمد.

همچنین فیلم شکارچی رفیع پیتز نیز در بخش خارج از مسابقه این جشنواره به نمایش در خواهد آمد.

فیلم‌های رقابتی این جشنواره در چندین بخش سینمای امارات، سینمای عرب و سینمای آسیا آفریقا به رقابت خواهند نشست و علاوه بر این بخش‌هایی از این جشنواره نیز به سینمای جهان، سینمای هند و سینمای کودکان اختصاص یافته است.

هفتمین جشنواره بین‌المللی فیلم دبی یکشنبه آینده، ۲۸ آذر و پس از یک‌هفته به کار خود پایان خواهد داد.
XS
SM
MD
LG