لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۱۱

حمله شديد يک مرجع تقليد در قم به مستند «ظهور نزديک است»


در جریان سفر آیت الله خامنه ای به قم در مهرماه سال گذشته، بحث «سید خراسانی» بودن رهبر ایران اوج گرفت.
در جریان سفر آیت الله خامنه ای به قم در مهرماه سال گذشته، بحث «سید خراسانی» بودن رهبر ایران اوج گرفت.
آيت الله مکارم شيرازی، از مراجع تقليد شيعه در قم، با حمله به فیلم مستند «ظهور نزديک است» گفت که برخی حرکات مشکوکی را درباره امام زمان انجام می دهند تا مسلمانان را از موضوع مهدويت نا اميد کنند.

برخی گزارش ها حاکی است که اين فیلم مستند از سوی هواداران دولت تهيه شده است.

آيت الله مکارم شيرازی روز دوشنبه، اول فروردين ماه، در مسجد جمکران قم به تهيه و توزيع سی دی این فیلم واکنش نشان داده و گفته است: «برخی حرکات مشکوکی را درباره امام زمان انجام می دهند و خبر از ظهور می دهند تا با دروغ های خود، مسلمانان را از وجود مقدس امام عصر و مهدويت نا اميد کنند.»

اين مرجع تقليد با بیان اینکه «بدون شک دست خارجی ها در اين توطئه ها در کار است» افزوده است: «سی دی هايی توزيع کرده اند که در واقع به اعتقادات مردم لطمه وارد می کند.»

بر اساس اعتقاد شيعيان، «حضرت مهدی» امام دوازدهم شيعيان، از يک هزار سال پيش در غيبت به سر می برد و زمانی که در زمين ظلم و فساد زياد می شود، برای برپايی عدل و داد ظهور خواهد کرد.

در هفته های اخير فيلمی با عنوان «ظهور نزديک است» توليد شده و به گزارش سايت های خبری ايران، صدها هزار حلقه سی دی از آن نيز توزيع شده است.





بر اساس گزارشی که سايت «مشرق نيوز» نزديک به دستگاه های امنيتی جمهوری اسلامی ايران، منتشر کرده است، اين فيلم از سوی گروهی فرهنگی با عنوان «مبشران ظهور» تهيه و توليد شده است.

اين گزارش می افزايد: «اين گروه که از اواسط سال ۱۳۸۸ فعاليت های خود را از طريق ارسال ايميل های گروهی به مردم آغاز کرده بود، روز دوازدهم اسفند سال ۸۸، فعاليت خود را به طور آشکار کليد زد.»

اين سايت با اعلام اينکه گروه «مبشران ظهور» از سوی «محافل خاصی» حمايت می شود گفته است: « اين گروه، پس از گسترش فعاليت های خود و جمع آوری مبالغی برای هزينه کرد نشر عقايد خود از طريق سايت و توزيع سی دی، اقدام به ارتباط گيری با سازمان ها و نهادهای مختلف کرد.»

در مستند «ظهور نزديک است» با استناد به برخی کتاب های مذهبی شيعيان و اهل سنت، تاکيد شده که زمان «ظهور امام زمان» فرا رسيده است و برای کمک به «حضرت مهدی»، «سيد خراسانی» از ايران به جنگ با سفيانی در عربستان می رود.

هواداران تندرو ايده «ظهور امام زمان» می گويند که آيت الله علی خامنه ای همان «سيد خراسانی» است و محمود احمدی نژاد، رييس جمهور ايران، نيز شعيب ابن صالح اشاره شده در کتاب های تاريخی است که فرماندهی سپاه «سيد خراسانی» را بر عهده دارد.

اين افراد در نوشته های خود به تطبيق رويدادهای اخير خاورميانه و ويژگی مقام های فعلی جمهوری اسلامی ايران با حوادث و شخصيت های زمان «ظهور امام دوازدهم شيعيان» پرداخته و از جمله برای اثبات سيد خراسانی بودن آيت الله خامنه ای، به نشانه هايی چون «تبار حسنی وی» و «خراسانی» بودن او اشاره می کنند.

سی دی «ظهور نزديک است» که به اينترنت نيز راه يافته است، واکنش های مختلفی در ميان اصولگرايان برانگيخته و جلسات نقد نيز برای بررسی آن در قم برگزار شده است.

گزارش برخی سايت ها حاکی است در يکی از اين جلسات نقد که روز ۲۲ اسفندماه در نمازخانه مدرسه فيضيه قم برگزار شد، دست اندرکاران اين مستند هم حضور داشتند که وقتی با انتقادهای وارد شده روبرو شدند محل برگزاری نشست را ترک کردند.

انتشار اين سی دی با واکنش «مرکز تخصصی مهدويت حوزه علميه قم» نیز روبرو شده است و اين مرکز با صدور اطلاعيه ‌ای، فيلم «ظهور نزديک است» را رد کرده و انتشار آن را «موجب تشويش و التهاب افکار عمومی» دانسته است.

اين واکنش ها در حالی صورت می گيرد که محمود احمدی نژاد از زمان روی کار آمدن خود به عنوان رييس جمهور ايران در سال ۱۳۸۴، همواره اعلام کرده است که بايد مقدمات ظهور امام زمان را فراهم کرد و اکنون کشور از سوی «حضرت مهدی» اداره می شود.

آقای احمدی نژاد در آذرماه سال ۱۳۸۸ نيز در ديدار با خانواده شهدا و ايثارگران استان اصفهان گفت: «سند داريم که آمريکا می‌خواهد جلوی ظهور امام زمان را بگيرد.»

وی با اشاره به حضور نيروهای آمريکايی در عراق گفت: « ما اسناد آن را به دست آورديم که آنها معتقدند يکی از خاندان پيامبر اکرم در اين نقطه ظهور کرده و ريشه همه ظالمان عالم را خواهد خشکاند. آنها همه اين نقشه‌ها را کشيده ‌اند که جلوی ظهور حضرت را بگيرند و می‌دانند ملت ايران زمينه‌ ساز اين حادثه بوده و ياران اين حکومت خواهد بود.»

در حال حاضر سايت های بسياری در زمينه «مهدويت» و «موعودگرايی» در ايران فعاليت می کنند که بر اساس برخی گزارش ها، تعداد آنها به بيش از يکصد سايت و وبلاگ می رسد و از سوی نهادهای دولتی و حوزه علميه قم پشتيبانی مالی می شوند.
XS
SM
MD
LG