لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۵۴

لاریجانی: عده‌ای به صرف کسب مقام مغرور می‌شوند و حرف گستاخانه می‌زنند‌


علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی، در ادامه هشدارها و حملات اصول‌گرایان منتقد دولت با اشاره به «حرف‌های سخیف بعضی از افراد» چنین اظهار نظر کرد که عده‌ای در جمهوری اسلامی «به صرف کسب مقامی مغرور می‌شوند و حرف‌های گستاخانه می‌زنند».

گرچه آقای لاریجانی در سخنان خود که روز جمعه منتشر شده به نام کسی اشاره نکرده است، به نظر می‌رسد گفته‌های او در امتداد حملات و هشدارهای اصول‌گرایانی باشد که از رفتار محمود احمدی‌نژاد در برابر رهبر جمهوری اسلامی بر سر عزل وزیر اطلاعات به خشم آمده و شدیدا موضع گرفته‌اند.

برخلاف دستور محمود احمدی‌نژاد به «استعفای اجباری» حیدر مصلحی، این وزیر کابینه که به گفته هفته‌نامه اکونومیست در دفاتر اسفندیار رحیم مشایی، دوست و همکار بسیار نزدیک رئیس جمهور، شنود کار گذاشته بود با حکم صریح رهبر به سر کار بازگشت.

اما با این که آقای احمدی‌نژاد روز یک‌شنبه گذشته پس از نزدیک به دو هفته قهر و به قول خودش «دورکاری» به هیئت دولت بازگشت، تذکرات و هشدارها و حملات منتقدان او در جناحی که زمانی حامی‌اش بود هم‌چنان ادامه دارد.

در ادامه این حملات روز پنج‌شنبه همچنین خبر رسید که طرح سوال از رئیس جمهور در مجلس شورای اسلامی با ریاست علی لاریجانی بار دیگر به جریان افتاده و برای اجرای آن دست‌کم ۹۰ نماینده امضای خود را پای این طرح گذاشته‌اند.

علی لاریجانی در گفته‌های تازه خود چندین بار بر اهمیت ولایت فقیه در جمهوری اسلامی اشاره کرده و تبعیت از آن را برای همگان لازم شمرده است.

او گفته است که اسلام را «حوزه‌ها و ولی فقیه معرفی می‌کنند»، نه «برخی حرف‌های سخیف که بعضی از افراد بر زبان می‌آورند».

به اعتقاد رئیس مجلس شورای اسلامی، دلیل بسیاری از «انحراف‌ها» در جمهوری اسلامی این بوده است که «بعضی‌ها می‌خواستند بدل‌های دیگری برای ولی فقیه به وجود بیاورند».

اصول‌گرایان حامی آیت‌الله خامنه‌ای در هفته‌های اخیر بارها «جریان انحرافی» پیرامون محمود احمدی‌نژاد را متهم کرده‌اند که به ولایت فقیه هیچ اعتقادی ندارند و آن را در زمانه «ظهور صغیر» امام دوازدهم شیعیان که به گفته آنها آغاز شده است غیرلازم می‌شمرند.

«جريان انحرافی» که اخيرا وارد ادبيات اصول‌گرايان هوادار رهبر جمهوری اسلامی شده به گروهی از اطرافيان محمود احمدی‌نژاد به‌ويژه اسفنديار رحيم مشايی اطلاق می‌شود که به ترويج «مکتب ايرانی» و تلاش برای در اختيار گرفتن اکثريت کرسی‌های مجلس آينده متهم شده‌اند.
XS
SM
MD
LG