لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۱۵

دادستان تهران از عفو «۱۰۰ زندانی سیاسی» خبر داد


ساعاتی پس از آنکه دادستان عمومی و انقلاب تهران در روز شنبه از مورد عفو قرار گرفتن ۱۰۰ زندانی خبر داد ۷۰ تن از آن‌ها تا ساعات پایانی شنبه از زندان آزاد شدند. سایت «کلمه» نیز روز یکشنبه از آزادی تعدادی از زندانیان سیاسی خبر داد.

این وب سایت خبری نزدیک به میرحسین موسوی تا این لحظه اسامی ۲۸ تن از کسانی را که از زندان آزاد شده‌اند منتشر کرده است: احسان عبده تبریزی، لاله حسن پور، زهرا جباری، کیوان فرزین، امیراصلانی، سورنا هاشمی، محسن غمین، محمد پور عبدالله، ارسلان ابدی و نازنین حسن‌نیا از جمله زندانیانی هستند که به نوشته کلمه شنبه شب از زندان آزاد شده‌اند.

کلمه تأکید کرده است که دوران حبس تعدادی از این زندانیان در چند هفته آینده به پایان می‌رسید و تعدادی دیگر نیز نیمی از دوران محکومیت خود را گذرانده بودند و طبق قوانین ایران می‌توانستند از حق آزادی مشروط استفاده کنند.

سوسن تبیانیان، اکرم حیدریان، سما شاملو، فاطمه درویش، علی بهزادیان نژاد، حمیدرضا نجومی، ابوالفضل قاسمی، کوروش قاسمی، آرتین غضنفری، غلامرضا آزادی، میثم رودکی، امیرحسین قنبری، امید شریفی دانا، بهنام انصاری، روح الله میرزاخانی، مسعود یزدچی، محسن مختاری و سجاد مرادی دیگر افرادی هستند که وبسایت کلمه از آزادی آن‌ها خبر داده است.

عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان عمومی و انقلاب تهران، شنبه شب اعلام کرد که یکصد زندانی سیاسی که به اتهام «جرایم امنیتی» در زندان بودند، مشمول عفو آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، شده‌اند و ۷۰ تن از آنان تا ساعات پایانی روز شنبه آزاد می‌شوند.

خبرگزاری نیمه رسمی فارس به نقل از منبعی که نامش فاش نشده است گزارش کرده بود که برخی از این زندانیان در پی اعتراض‌های انتخابات ۱۳۸۸ دستگیر شده بودند.

همچنین خبرگزاری مهر به نقل از آقای دولت آبادی نوشته است که اجرای حکم «۱۸» تن از متهمان به «جرایم امنیتی» متوقف شده و «۱۲» زندانی دیگر نیز مشمول تخفیف در مجازات شده‌اند.

هنوز اسامی افرادی که مشمول عفو و آزادی شده‌اند به طور کامل منتشر نشده است.
XS
SM
MD
LG