لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۲۸

سپاه پاسداران: ۱۸۰ شبه نظامی پژاک در دو ماه گذشته کشته شدند


عبدالله عراقی، جانشين نيروی زمينی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی گفت در جريان درگيری با شبه نظاميان پژاک در غرب کشور در دو ماه گذشته، ۱۸۰ تن از نيروهای پژاک کشته شدند و نيروهای شبه نظامی به طور کامل عقب نشينی کرده اند.

به گزارش خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی، ايرنا، عبدالله عراقی چهارشنبه شب گفت که در اين درگيری ها، «ضربات مهلکی به نيروهای متخاصم وارد شده و آنها از مرز های کشور به عقب رانده شده اند.»

وی همچنين گفته که «ارتفاعات منطقه به طور کامل در اختيار نيروهای نظامی ايران قرار گرفته و در حال حاضر مشغول استحکام بخشی ادوات و توانمندسازی نيروها در منطقه هستيم.»

شبه نظاميان پژاک هم در مقابل می گويند در درگيری های اخير، ۶۰۰ نيروی نظامی ايران توسط پژاک کشته شده اند.

سپاه پاسداران روز دوشنبه در بيانيه ای اعلام کرد، در عملياتی توانسته است مقر اصلی آنچه که «اشرار و تروريست ها» در نقطه مرزی سردشت خوانده، را تصرف کرده و نيروهای سپاه در اين منطقه مستقر شدند.

سپاه پاسداران طی ماه های اخير عملياتی را عليه نيروهای حزب حيات آزاد کردستان، پژاک، در مناطق مرزی غرب ايران آغاز کرده است. روابط عمومی نيروی زمينی سپاه پاسداران پيشتر طی بيانيه ای اعلام کرده بود نيروهای سپاه مقر اصلی شورشيان در ارتفاع مهم «جاسوسان» واقع در نقطه مرزی سردشت را «تخليه» و «پاکسازی» کنند.

يک فرمانده بلندپايه پژاک به خبرگزاری فرانسه گفته بود: «نيروهای پژاک به دليل اعلام آتش بس، منطقه اقليم کردستان عراق را ترک کرده اند و نمی خواهند ساکنان محلی را به خطر بيندازند. اين بدين معنی نيست که ما از ايران می ترسيم، ما آماده ايم هر گونه حمله ای را دفع کنيم.»

حزب حيات آزاد کردستان طی سال های اخير عمليات مسلحانه ای را در مناطق مرزی ايران انجام داده است. ايران و آمريکا پژاک را يک گروه تروريستی می دانند.
XS
SM
MD
LG