لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۵۳

پيروزی ميت رامنی در انتخابات مقدماتی حزب جمهوریخواه در ايالت نيوهمپشاير


ميت رامنی
ميت رامنی
ميت رامنی در دومين رای گيری مقدماتی حزب جمهوری خواهان هم بر رقيبانش پيروز شد و توانست اکثريت آراء اين حزب را در ایالت نیوهمپشایر به دست آورد.

ديروز، سه شنبه، دومين انتخابات دورن حزبی جمهوری خواهان در ايالت نيوهمپشاير آمريکا برگزار شد و ميت رامنی با کسب ۳۹ درصد آراء برای بار دوم نفر اول اين حزب شد.

او پس از اعلام نتايج از هواداران جمهوری خواه در اين ايالت تشکر کرد.

ميت رامنی روز سه شنبه بار ديگر از سياست های باراک اوباما انتقاد کرد.

او گفت: باراک اوباما می خواهد سرمايه گذاری را آزاد کند. در روزهای گذشته هم شاهد بوديم که برخی از جمهوری خواهان نا اميد هم به او پيوستند.
اين برای حزب ما و ملت ما يک اشتباه تاريخی است.سياست های تند و تيز رئيس جمهور کنونی باعث جدايی ما شده است. بنابر اين ما به ديدگاه هايی جايگزين نياز داريم.

وی اضافه کرد:من برای آغاز مسيری متفاوت آماده ام. مسيری که ما را به موفقيت برساند.

این در حالی است که باراک اوباما هفته پيش از سياست هايش دفاع کرده و بازگشتن سربازان آمريکايی از عراق و افغانستان و بهبود وضعيت بيمه درمانی را از دستاوردهای دوران رياست جمهوری اش برشمرده بود.

آقای اوباما گفته بود: پيام اصلی ام اين است که ما قصد داريم در انتخابات ۲۰۱۲ هم پيروز شويم. کارهای زيادی در اين مدت انجام داده ايم. اما کارهای بيشتری هم پيش رو داريم که برای انجام همه آنها به چهار سال ديگر نياز هست.

اولين انتخابات درون حزبی جمهوری خواهان هفته پيش در ايالت آيوا برگزار شده بود که در آنجا هم ميت رامنی با کسب ۲۵ درصد آرا نفر اول شد. انتخابات به صورت انجمن های انتخاباتی (caucus) برگزار شد و میت رامنی اختلافش با ريک سنتروم ، نفر دوم، تنها هشت رای بود.

در حالی که اين بار در نيوهمپشاير اختلافش با نفر دوم بيشتر شده است.

ميت رامنی با کسب ۳۹ درصد آراء نفر اول شد و ران پل با کسب ۲۳ درصد آراء در جايگاه دوم قرار گرفت.

ران پل که در انتخابات ايالت آيوا توانسته بود ۲۱ درصد آراء جمهوری خواهان را به دست آورد و در جايگاه سوم قرار گيرد اين بار توانست ريک سنتروم را عقب بزند و نفر دوم شود.

ران پل هم روز سه شنبه از دولت باراک اوباما بخصوص درباره هزينه بالای جانی و مالی جنگ های عراق و افغانستان انتقاد کرد.

او نسبت به پيروزی اش در انتخابات بعدی ابراز اميدواری کرد و گفت: من فکر می کنم آن انقلاب روشنفکری که منجر به بازگرداندن آزادی به کشور ما می شود، در راه است و برای متوقف کردن حرکتی که ما شروع کرده ايم هيچ راهی وجود ندارد.

ريک سنتروم در ايالت نيوهمپشاير در رتبه چهارم قرار گرفت.نامزدهای حزب جمهوری خواه قرار است در ايالت های ديگر هم به رقابت بپردازند.

انتخابات بعدی در ايالت کارولينای جنوبی خواهد بود و قرار است ده روز ديگر برگزار شود.

ميت رامنی که در حال آماده شدن برای انتخابات ايالت کارولينای جنوبی است از شهروندان اين ايالت خواست در رای گيری هفته آينده به مردم نيوهمپشاير و ايالت آيوا بپيوندند.

انتخابات رياست جمهوری آمريکا قرار است در ماه نوامبر – حدود ده ماه ديگر- برگزار شود و نامزد منتخب حزب جمهوری خواه، رقيب اصلی باراک اوباما – رئيس جمهوری کنونی ايالات متحده- خواهد بود.
XS
SM
MD
LG