لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۴۸

فرد مظنون به قتل دانش آموزان یهودی در تولوز فرانسه کشته شد


منزل مظنون به حمله به مدرسه یهودیان در تولوز از بامداد چهارشنبه در محاصره پلیس بود.
منزل مظنون به حمله به مدرسه یهودیان در تولوز از بامداد چهارشنبه در محاصره پلیس بود.
پلیس فرانسه پس از ۳۲ ساعت محاصره محل زندگی یک فرد مظنون به حمله به مدرسه یهودیان در شهر تولوز، اعلام کرد که این فرد الجزایری- فرانسوی پس از پریدن از پنجره آپارتمانش جان باخته است.

کلود گیون، وزیر کشور فرانسه روز پنجشنبه اعلام کرد که پلیس پس از ۳۲ ساعت محاصره محل زندگی محمد مراح ۲۳ ساله، وارد محل سکونت این فرد شد و در نهایت پس از تبادل آتش، مظنون که در حمام پناه گرفته بود، از پنجره به بیرون پرید و کشته شد.

به گفته وزیر کشور فرانسه، در اثر تبادل آتش در منزل آقای مراح، دو پلیس مجروح شدند.

محمد مراح مظنون به کشتن هفت تن، از جمله سه کودک یهودی، یک خاخام یهودی و سه چترباز نظامی است و خود او در جریان محاصره منزلش از طریق یک واسطه، کشتن این هفت نفر را تایید کرده و ابراز تأسف کرده بود که نتوانسته است افراد بیشتری را از پای در بیاورد.

تصویر منتسب به محمد مراح، فرد مظنون به قتل هفت نفر،‌ از جمله سه کودک در فرانسه
تصویر منتسب به محمد مراح، فرد مظنون به قتل هفت نفر،‌ از جمله سه کودک در فرانسه
در جریان حمله به مدرسه یهودیان در شهر تولوز، مظنون، با شلیک به سمت مدرسه ای یهودی، یک مرد و سه کودک را از پای در‌آورد و سپس از محل متواری شد.

محمد مراح که به گفته خودش به افغانستان و پاکستان سفر کرده و نزد نیروهای القاعده تعلیم دیده بود، به واسطه‌ها گفته بود که به انتقام کشته شدن کودکان فلسطینی و همچنین اعتراض به دخالت ارتش فرانسه در افغانستان و ممنوعیت قانونی پوشیده بودن تمامی صورت در فرانسه، دست به این اقدام زده است.

پس از ظن پلیس به آقای مراح، منزل وی از ساعات اولیه روز چهارشنه تحت محاصره قرار گرفت و پلیس قصد داشت با تحت فشار قرار دادن مظنون، وی را وادار به تسلیم شدن کند.

وزارت کشور فرانسه تأکید کرده بود که تلاش می کند تا این مظنون را زنده بازداشت کند.

گزارش‌ها حاکی است که محمد مراح نیز در جریان محاصره منزلش، ابتدا اعلام کرد که خود را به پلیس معرفی خواهد کرد و چندین بار گفت که می‌خواهد با پلیس همکاری کند و نمی‌خواهد خود را به کشتن بدهد، اما همچنان از بیرون آمدن از منزلش خودداری کرد.

وکیل محمد مراح روز پنجشنبه گفت که مظنون پیشتر قصد داشته به ارتش فرانسه بپیوندد اما پذیرفته نشده بود.

به گفته وی، محمد مراح همچنین پس از این‌که چند بار به دلیل جرایم کوچک دستگیر شد، دچار سرخوردگی شده بود.

به گزارش آسوشیتدپرس، در بیش از یک دهه گذشته، این نخستین کشتار است که از سوی افراد وابسته به گروه‌های اسلام‌گرای افراطی در فرانسه صورت گرفته است.

وزارت کشور فرانسه اعلام کرده است که در دهه گذشته «۷۰۰ فرد» مظنون به عملیات تروریستی بازداشت شده‌اند و همچنین «حدود ۶۰ اسلام‌گرا» که به انجام عملیات تروریستی «تمایل دارند» در حال حاضر در زندان به سر می‌برند.
XS
SM
MD
LG