لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۴:۳۱

مادر ستار بهشتی: فرزندم را کشته اند


مادر ستار بهشتی می‌گوید خود و خانواده‌اش از سوی ماموران تحت فشار قرار دارند و تهدید شده‌اند که با کسی مصاحبه نکنند.
مادر ستار بهشتی می‌گوید خود و خانواده‌اش از سوی ماموران تحت فشار قرار دارند و تهدید شده‌اند که با کسی مصاحبه نکنند.
مادر ستار بهشتی، وبلاگ نویسی که در زندان جان باخته است، در گفت و گو با یکی از رسانه های نزدیک به مخالفان دولت جمهوری اسلامی تاکید کرده است که فرزندش کشته شده و از مشاهده آثار خون بر روی کفن آقای بهشتی خبر داده است.

مادر این وبلاگ نویس کارگر به وبسایت سحام‌نیوز، پایگاه اطلاع رسانی حزب اعتماد ملی، گفته است که «هنگام تشییع جنازه فرزندش، آثار خون بر کفن ستار مشاهده کرده است» و با تأکید بر این‌که ستار بهشتی هیچ بیماری خاصی نداشت و قرصی مصرف نمی‌کرد، گفت: فرزندش «کشته شده است».

وی همچنین خاطرنشان کرد که خود و خانواده‌اش از سوی ماموران تحت فشار قرار دارند و تهدید شده‌اند که با کسی مصاحبه نکنند.

ستار بهشتی از وبلاگ‌نويسان منتقد حاکميت بود که پليس سايبری ايران (فتا) روز ۹ آبان او را بازداشت کرد و در نهايت، پنج روز بعد در زندان درگذشت.

مرگ او که گفته می‌شود بر اثر شکنجه بوده است، بازتاب گسترده‌ای در داخل و خارج از ايران داشت به‌طوری که نهادهايی مانند عفو بين‌الملل خواستار روشن شدن ابعاد اين ماجرا شده‌اند.

در حالی که گروهی از زندانیان سیاسی زندان اوین گفته‌اند که آثار شکنجه را بر بدن ستار بهشتی مشاهده کرده‌اند و سخنگوی قوه قضائیه نیز گفته است که بر پنج جای بدن آقای بهشتی جای کبودی و اثر ضرب و جرح دیده شده، رییس سازمان پزشکی قانونی کشور گفته که ستار بهشتی بر اثر «مرگ طبیعی» جان خود را از دست داده است.

در عین حال به گزارش خبرگزاری مجلس شورای اسلامی، خانه ملت، گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی در مورد مرگ ستار بهشتی روز چهارشبنه در مجلس قرائت شده است.

حسین نقوی حسینی، سخنگوی این کمیسیون، با اشاره ضرورت ارائه نتیجه آزمایشات تخصصی، گفته است: «در مقطع فعلی سهل‌انگاری در اجرای برخی موازین قانونی مسجل است، اما کلیت موضوع نیازمند تحقیقات قضایی بیشتر است.»

مادر ستار بهشتی در گفت‌وگو با سحام نیوز با بیان اینکه فرزندش «کشته شده است»، از مسئولان قضایی و نهادهای حقوق بشری خواست تا پیگیر پرونده آقای بهشتی باشند.

وی در ادامه از پیشنهاد پرداخت دیه فرزندش توسط ماموران خبر داد و گفت که این پیشنهاد را نپذیرفته است.

مادر ستار بهشتی همچنین گفت که خانواده او از سوی ماموران تحت نظر هستند و افزود که ماموران، حکم بازداشت دختر وی را نیز داشتند.

به نوشته سحام‌نیوز، ماموران در روز دفن پیکر ستار بهشتی در «رباط کریم»، زمانی که خواهر وی در حال گفت‌وگو با این وبسایت خبری بود، او را برای لحظاتی بازداشت کرده و تهدید کرده‌اند که در صورت ادامه گفت‌و‌گو با رسانه‌ها، دستگیر خواهد شد.

مادر ستار بهشتی همچنین به سحام‌نیوز گفت که خانه‌شان تحت نظر ماموران است و اضافه کرد که شنیده است در محل امامزاده (محل دفن ستار بهشتی) دوربین مدار بسته نصب شده است.
XS
SM
MD
LG