لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۳۹

فرزندان کروبی و موسوی خواستار پایان حصر خانگی والدین خود شدند


فرزندان کروبی، موسوی و رهنورد با انتشار بیانیه‌ای خواستار مشخص شدن هرچه سریع‌تر تکلیف پرونده والدین شان شدند و با بیان اینکه مقامات رسمی حکومت جمهوری اسلامی «شجاعت لازم در پذیرش مسئولیت بازداشت و حبس غیر قانونی» آنان را ندارند افزودند که این «فقدان شجاعت» باعث رفع مسئولیت از مقامات ارشد نظام در این خصوص نیست.

فرزندان رهبران منتقدان دولت در بیانیه‌ای که شانزدهم دی‌ماه تهیه شده و روز دوشنبه ۱۸ دی در وب‌سایت «کلمه» انتشار یافت نوشته اند که «مقامات عالی کشور باید تکلیف پرونده عزیزان ما را در اسرع وقت مشخص کنند و بعد از نزدیک به دوسال زندان غیر قانونی آنها را فوراً و بدون طرح هر گونه بهانه واهی آزاد کنند.»

این بیانیه در ادامه اشاره می‌کند که «اصرار بر نقض آشکار حقوق اولیه انسانی و قوانین و مقرارت جاری کشوری» در مورد کروبی، موسوی و رهنورد «نمی‌تواند بدون تایید یا اطلاع مقامات عالی کشور باشد.»

بیانیه مذکور می‌افزاید: «بعد از گذشت نزدیک به دو سال از زندان خانگی، هنوز هیچ مقام رسمی شجاعت پذیرش مسئولیت رسمی برای تعیین وضعیت قضایی عزیزان ما که مورد مهر بخش عظیمی از مردم ایران هستند، نیافته است. پر واضح است که فقدان شجاعت لازم در پذیرش مسئولیت بازداشت و حبس غیر قانونی رافع مسئولیت مقامات ارشد نظام نیست.»

please wait

No media source currently available

0:00 0:04:07 0:00
لینک مستقیم

فرزندان کروبی، موسوی و رهنورد در بخش‌های دیگری از این بیانیه با ابراز نگرانی از وضعیت سلامت والدین شان خواستار پایان حصر خانگی آنها شده و هم‌چنین خواهان آن شده‌اند تا به والدین شان فرصتی داده شود تا از «مظالمی که بر آنها رفته» شکایت کنند.

میرحسین موسوی، زهرا رهنورد و مهدی کروبی، ۲۲ ماه پیش، پس از درخواست مجوز برای راهپیمایی ۲۵ بهمن و با هدف حمایت از جنبش‌های اعتراضی در خاورمیانه، در حصر خانگی قرار گرفتند و کلیه کانال‌های ارتباطی آنها با نزدیکان و هواداران‌شان مسدود شد.

حبس خانگی این افراد در حالی ادامه دارد که هیچ دادگاهی در ایران حکم به حصر خانگی آنها نداده است و مقام‌های قضایی و سیاسی حاضر نیستند که مسئولیت این اقدام را بپذیرند.

محدودیت‌های مختلف اعمال‌شده بر این رهبران مخالفان دولت طی هفته‌های جاری ابعاد تازه‌ای یافته که از آن جمله اجازه ندادن به میرحسین موسوی و زهرا رهنورد برای حضور در مراسم تدفین پدر خانم رهنورد و ایجاد موانعی برای تحویل مستقیم مواد غذایی به موسوی و رهنورد است.
XS
SM
MD
LG