لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۳۰

واکنش دختران موسوی به «انتشار عکس رهنورد در سایت سپاه»


زهرا رهنورد، همسر میرحسین موسوی، از رهبران مخالفان دولت.
زهرا رهنورد، همسر میرحسین موسوی، از رهبران مخالفان دولت.
پس از آن که یک وب‌سایت وابسته به سپاه، روز شنبه ۲۵ آذر با انتشار عکسی که گفته شده نمایانگر حضور زهرا رهنورد در یک بانک است، نگرانی از وضعیت حصر او و میرحسین موسوی را بی‌مورد دانست، دختران میرحسین موسوی و زهرا رهنورد در اطلاعیه‌ای به این خبر واکنش نشان داده و وضعیت آنها را هم‌چنان نگران‌کننده توصیف کردند.

وب‌سایتی به نام «مرکز خبر دانشجو»، وابسته به سازمان بسیج دانشجویی، روز شنبه ۲۵ آذر با انتشار عکسی نوشت که این عکس زهرا رهنورد را نشان می‌دهد که شنبه هفته گذشته برای انجام امور بانکی در یکی از شعب حوالی دانشگاه تهران حضور یافته است.

این سایت با انتقاد از ابراز نگرانی محمد خاتمی، رئیس‌جمهوری پیشین ایران، از وضعیت حصر آقای موسوی و همسرش نوشت که «هم‌اکنون وی باید به افکار عمومی پاسخ دهد که چگونه فردی که شما از نگرانی درباره زندگی‌اش سخن می‌گویید حتی به انجام برخی امور مالی می‌پردازد که خود این مسئله نشان از مسدود نبودن حساب‌های مالی این خانواده دارد.»

اطلاعیه دختران میرحسین موسوی و زهرا رهنورد در این مورد که در وب‌سایت «کلمه» انتشار یافته می‌نویسد که خانم رهنورد «برای ایجاد حساب بازنشستگی خود، پس از وقفه‌ها و کارشکنی‌های زیاد، اسیر و تحت تدابیر شدید امنیتی و با حضور زندانبانان زن و مرد در بانکی حضور پیدا کرده است».

این اطلاعیه ادامه می‌دهد که وضعیت حقوق دانشگاهی آقای موسوی و خانم رهنورد از زمان اعتراض‌های آنها به نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری گذشته «به دستور مستقیم وزیر معلق شد» و «حتی دسترسی به حساب مالی ایشان نیز تا همین اواخر غیر ممکن بود» و حضور تحت‌الحفظ خانم رهنورد برای امضا در بانک، «با پیگیری‌های بسیار و برای رفع ضروری‌ترین نیازهای معیشتی» صورت گرفته است.

عکس «مرکز خبر دانشجو» از «حضور» زهرا رهنورد در بانک
عکس «مرکز خبر دانشجو» از «حضور» زهرا رهنورد در بانک
دختران موسوی و رهنورد در این اطلاعیه می‌افزایند که «تأمین مالی این زن و شوهر زندانی در ماه‌های اول، از پس‌انداز اندک موجود در خانه فراهم می‌شده‌ است» و «معلوم نیست پس از دو سال حبس سخت و ظالمانه، در حالی که ما حتی مجاز به رساندن خبر سلامتی ایشان به دوستان و یارانشان نیستیم ... چرا تنها تحقق جزئی از حق بدیهی آنها که ظالمانه گرفته شده است، یعنی حق امرار معاش، دستاویزی می‌شود برای خبرپردازی» و «حمله» به محمد خاتمی.

به گزارش سایت «باران»، محمد خاتمی هفته گذشته در پیامی تصویری به مناسبت ۱۶ آذر به همایش انجمن اسلامی دانشگاه تهران و علوم پزشکی تهران گفت که «امروز علاوه بر ناخشنودی از دربند بودن بسیاری از نیروهای شایسته، ما به جد نگران سلامتی این عزیزان هستیم. به خصوص جناب آقای مهندس موسوی، جناب آقای کروبی و خانم رهنورد که در این موقعیت، سلامت آنها و دیگران تهدید می‌شود.»

میرحسین موسوی، زهرا رهنورد و مهدی کروبی، ۲۲ ماه پیش، پس از درخواست مجوز برای راهپیمایی ۲۵ بهمن با هدف حمایت از جنبش‌های اعتراضی در خاورمیانه، در حصر خانگی قرار گرفتند و کلیه کانال‌های ارتباطی آنها با نزدیکان و هواداران‌شان مسدود شد.

حبس خانگی این افراد در حالی ادامه دارد که هیچ دادگاهی در ایران حکم به حصر خانگی آنها نداده است و مقام‌های قضایی و سیاسی حاضر نیستند که مسئولیت این اقدام را بپذیرند.

وب‌سایت خبری «کلمه»، نزدیک به میرحسین موسوی، روز یک‌شنبه ۱۹ آذر، از «تغییر رفتار نگران‌کننده زندانبانان میرحسین و خودداری از تامین مواد غذایی» برای او و همسرش زهرا رهنورد خبر داد.
XS
SM
MD
LG