لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۲۵

فرمانده مرزبانی ایران: از ورود هفت گروه تروریستی به کشور جلوگیری کرده‌ایم


حسین ذوالفقاری، فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی ایران می‌گوید که درگیری‌های مرزی با «اشرار» ۱۲ درصد افزایش داشته است.
حسین ذوالفقاری، فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی ایران می‌گوید که درگیری‌های مرزی با «اشرار» ۱۲ درصد افزایش داشته است.
حسین ذوالفقاری، فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی ایران روز پنج‌شنبه، پنج بهمن اعلام کرد که نیروهای تحت فرماندهی او در ۱۰ ماه گذشته از ورود «هفت گروه تروریستی» به داخل کشور جلوگیری کرده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فارس، آقای ذوالفقاری گفت، این هفت گروه‌ به منظور انجام «عملیات خرابکاری» آموزش دیده بودند و «تجهیزات لازم» را نیز به همراه داشتند، اما در نهایت مرزبانان ایران مانع ورود آنها به کشور شدند.

ایران از شرق با کشورهای پاکستان و افغانستان همسایه است، جایی که نیروهای مرزی آن بیشترین درگیری‌ها را با گروه‌های مسلح در سال‌های اخیر داشته‌اند.

ماه گذشته، احمدرضا رادان، جانشین فرمانده نیروی انتظامی ایران مرز پاکستان را «مسیر تردد اشرار» خواند و از دولت پاکستان خواست «به وظایف خود در رابطه با کنترل مناطق مرزی عمل کند».

در این منطقه علاوه بر گروه‌هایی که به قاچاق مشغول هستند، برخی از گروه‌های مسلح مخالف حکومت ایران نیز فعالیت می‌کنند که از جمله آنها می‌توان به «جندالله» اشاره کرد.

جندالله در فهرست گروه‌های تروریستی ایالات متحده آمریکا قرار دارد و ایران نیز اقدامات گسترده‌ای برای متلاشی کردن آن انجام داده است.

به گفته فرمانده مرزبانی ایران، نیروهای ایران در یکی از آخرین اقدامات خود هفته گذشته در مرز پاکستان یک عملیات تروریستی را کشف کردند.

او دراین‌باره اظهار داشت: « دو تروریست با جلیقه انفجاری قصد ورود به کشور را داشتند که در درگیری با مأموران مرزبانی مجبور به رهاسازی مهمات شدند و به خاک پاکستان گریختند.»

این گزارش همچنین از افزایش درگیری‌ها میان نیروهای مرزی ایران با گروه‌هایی که «اشرار» خوانده شده‌اند حکایت دارد، به‌طوری که فرمانده نیروی مرزبانی ایران آمار درگیری‌ها را ۱۲ درصد بیشتر از گذشته اعلام کرده است.
XS
SM
MD
LG