لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۲۸

پوشش زنده تحولات مرتبط با گفت‌وگوهای هسته‌ای ژنو

با پایان یافتن مذاکرات اتمی ایران و کشورهای ۵+۱، محمدجواد ظریف و کاترین اشتون، نمایندگان دو طرف، با صدور بیانیه‌ای مشترک و شرکت در کنفرانس خبری با «لحنی مثبت» از ادامه مذاکرات در ۲۰ نوامبر خبر دادند.

۱۱:۳۳ ۱۶.۸.۱۳۹۲
ایران و گروه ۵+۱ تا ساعتی دیگر در ژنو مذاکرات هسته‌ای خود را آغاز می‌کنند. پیشتر طرفین گفت‌و‌گو در روزهای ۲۳ و ۲۴ مهرماه نیز در ژنو با یکدیگر به گفت‌وگو نشسته و به دنبال آن طرف‌های مذاکره فضای نشست را «مثبت» توصیف کرده بودند.
۱۲:۱۰ ۱۶.۸.۱۳۹۲
در آستانه آغاز دومین دور از مذاکرات اتمی ایران با گروه ۵+۱، وزیر خارجه ایران در صفحه خود در وب‌سایت فیس‌بوک این مذاکرات را «بسیار دشوار» توصیف کرده است.
۱۲:۱۲ ۱۶.۸.۱۳۹۲
به گفته محمدجواد ظریف، وزیر خارجه و مذاکره‌کننده ارشد ایران در امور هسته‌ای، مذاکرات روز پنج‌شنبه و متعاقب آن جمعه، ۱۷ آبان‌ماه، از این جهت «بسیار دشوار» خواهد بود که این مذاکرات به «مرحله جزئیات رسیده که همیشه سخت و دقیق است».
۱۲:۱۷ ۱۶.۸.۱۳۹۲
آقای ظریف در پستی که ساعت هشت صبح به وقت تهران درباره برنامه کاری خود برای روز پنج‌شنبه نوشته، توضیح داده است که پیش از آغاز مذاکرات امروز «صبحانه‌ای کاری» با کاترین اشتون، نماینده گروه ۵+۱، خواهد داشت و سپس به ساختمان سازمان ملل در ژنو خواهد رفت که محل برگزاری مذاکرات ایران و طرف‌های خارجی است.
۱۲:۳۲ ۱۶.۸.۱۳۹۲
مایکل مان، سخنگوی کاترین اشتون که در مذاکرات ژنو حاضر است، ضمن خبر دادن از این که صبحانه کاری ظریف و اشتون یک ساعت طول کشیده و ثمربخش بوده است گفت که پیش از آغاز مذاکرات امروز نشستی خبری با خبرنگاران خواهد داشت.
۱۲:۴۰ ۱۶.۸.۱۳۹۲
هیئت مذاکره‌کننده ایران متشکل از مجید تخت روانچی، معاون اروپا و آمریکای وزارت خارجه ایران، و عباس عراقچی، معاون بین‌الملل آقای ظریف و سرپرست تیم مذاکره ایران، روز چهارشنبه، ۱۵ آبان، وارد ژنو شد.

بیشتر

XS
SM
MD
LG