لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۵۹

پوشش زنده تحولات مرتبط با گفت‌وگوهای هسته‌ای ژنو

با پایان یافتن مذاکرات اتمی ایران و کشورهای ۵+۱، محمدجواد ظریف و کاترین اشتون، نمایندگان دو طرف، با صدور بیانیه‌ای مشترک و شرکت در کنفرانس خبری با «لحنی مثبت» از ادامه مذاکرات در ۲۰ نوامبر خبر دادند.

۲۰:۵۳ ۱۶.۸.۱۳۹۲
محمد جواد ظریف در گفت‌وگو با ایسنا اظهار داشت به نظر می‌رسید در نشست صبح امروز با کاترین اشتون «طرف مقابل هم تلاش دارد که گفت‌وگوها به نتیجه برسد».

وزیر خارجه ایران افزود: «دوستان برای رسیدن به راه‌حل مشترک وارد جزییات مذاکرات شده‌اند.»

وی تاکید کرد: «ما امیدواریم و فکر می‌کنیم که امکان رسیدن به توافق وجود دارد.»

وزیر امور خارجه ایران در پاسخ به این پرسش که «نتیجه قطعی» را در این مذاکرات چه چیزی در نظر می‌گیرید گفت: «امیدوارم درمورد گام اول، گام آخر و اهداف مشترک به یک متن مورد توافق دو طرف برسیم و سپس بتوانیم گام اول را اجرا کنیم.»

ظریف اظهار داشت از نظر تیم مذاکره‌کننده ایرانی این امکان در مذاکرات امروز و فردا وجود دارد اما به گفته او «به هر حال ممکن است نیاز به مذاکره بیشتر هم داشته باشد».
۲۰:۵۴ ۱۶.۸.۱۳۹۲
ایرنا گزارش داد عباس عراقچی عضو تیم مذاکره‌کننده ایران و سرگئی ریابکوف نماینده روسیه در ۱+۵ به صورت دوجانیه دیدار و گفت‌وگو کردند
۲۰:۵۵ ۱۶.۸.۱۳۹۲
سایت تابناک به نقل از منابع مطلع اعلام کرد ملاقات جواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، و کاترین اشتون به تعویق افتاد.
۲۰:۵۵ ۱۶.۸.۱۳۹۲
مهر گزارش داد مجید تخت روانچی، معاون اروپا و آمریکای وزارت امور خارجه ایران با سایمون گس، معاون وزیر امور خارجه بریتانیا و نماینده این کشور در ۱+۵ دیدار کرد.

بیشتر

XS
SM
MD
LG