لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۸:۴۰

صدها نفر در خوزستان به خاطر آلودگی هوا راهی بیمارستان شدند


اهواز
اهواز
رئيس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز روز سه شنبه از مراجعه حدود ۱۸۰۰ تن از ساکنان اهواز به بيمارستان‌ها به دليل تنگی نفس خبر داد.
به گزارش خبرگزاری ايسنا،‌ محمد حسين سرمست اشاره کرد که حدود ۷۰ تن از اين بيماران بستری شده اند و افزود:‌ در شهر اميديه نيز ۴۰۰ تن به اورژانس‌ها مراجعه کردند و دو تن از آنها بستری هستند.
please wait

No media source currently available

0:00 0:04:35 0:00
لینک مستقیم

به گفته رئيس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز، در شهر سوسنگرد نيز ۴۰ تن با مشکل تنگی نفس مواجه شده‌ بودند.
در اين ميان،‌ به گزارش خبرگزاری مهر،‌ ساسان موگهی، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز، روز سه شنبه اعلام کرد که بيماری تنفسی صدها تن در شهر اهواز به دليل بارش باران بوده است.
او با اشاره به اينکه اين وضع با توجه به تداوم بارش‌ها ادامه خواهد داشت، ‌افزود:‌ در تحقيقات صورت گرفته، وجود يک ماده محرک که موجب تحريک سيستم تنفسی در افراد می‌شود، در هوای شهر اهواز شناخته شده است.
آقای موگهی گفت که شناسايی اين آلاينده در هوا بر عهده سازمان‌های حفاظت محيط زيست و هواشناسی است و اضافه کرد:‌ تعداد افرادی که در ۲۴ ساعت گذشته به درمانگاه‌ها مراجعه کردند، کمتر از مراجعه‌کنندگان در چند هفته گذشته بود.
حدود دو هفته پيش در پی بارش باران در اهواز و چند شهر ديگر استان خوزستان،‌ حدود ۵۵۰۰ تن که به بيماری های تنفسی دچار شده بودند،‌ به بيمارستان‌ها و مراکز درمانی استان مراجعه کردند که در اين بين ۵۲۰ تن بستری شدند.
به نوشته مهر، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی اهواز همچنين هشدار داد:‌ در صورتی که علت وقوع اين مسموميت شناسايی نشود، امکان اين وجود دارد که در هنگام هر بارش باران در شهر اهواز اين مشکلات تنفسی در بين شهروندان تشديد شوند.
آقای موگهی اقزود:‌ بسياری از بيمارانی که به درمانگاه‌ها مراجعه کردند، در منزل دچار اين مسموميت شدند.
پيش از اين،‌ در نشستی در اهواز برای بررسی افزايش ناگهانی بيماری‌های تنفسی، وجود ذرات نيترات در هوا عامل اين بيماری‌ها اعلام شده بود.
در اين نشست که روز ۱۴ آبان ماه برگزار شده بود، قائم مقام وزير بهداشت، مديرکل محيط زيست استان خوزستان، مدير کميته پدافند غير عامل، فرماندار اهواز، رئيس اورژانس و کار‌شناسان سازمان آب وسازمان هواشناسی شرکت کرده بودند.
به نوشته سايت تابناک،‌ در اين نشست، علاوه بر علل صنعتی و نفتی آلودگی هوا، ترافيک، رطوبت بالای ۸۰ درصد، باران، رعد و برق و ساکن بودن هوا از يک سو و ديگر عوامل غير طبيعی مانند آتش زدن مزارع، لاستيک‌ها، زباله‌ها و درختان از سوی ديگر به عنوان عوامل آلودگی هوای اين استان معرفی شده بودند.
در اين ميان، به گزارش خبرگزاری فارس، رئيس فوريت‌های پزشکی خوزستان گفت: «ديگر آماری از مراجعه بيماران تنفسی پس از بارندگی‌های اخير در استان خوزستان ارائه نمی‌دهيم.»
اسدالله موسوی افزود: «در جلسه‌ای که امروز – سه شنبه - در استانداری برگزار شد، به تصويب رسيد که هيچ‌گونه آمار بيماران از مراجعه‌کنندگان به مراکز فوريت‌های پزشکی خوزستان ارائه نشود.»
XS
SM
MD
LG