لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۲۷

هیئت مدیران پژو و رنو برای شرکت در همایش خودرو به ایران می‌روند


به گفته رویترز٬ به دنبال توافق هسته‌ای ژنو٬ ارزش سهام پژو ۴.۴۵ درصد افزایش یافت.
به گفته رویترز٬ به دنبال توافق هسته‌ای ژنو٬ ارزش سهام پژو ۴.۴۵ درصد افزایش یافت.
به دنبال توافق هسته‌ای ژنو که لغو تحریم خودروسازی هم از مفاد آن است٫ گزارش‌ها حاکی است که شرکت‌های پرو و رنو تصمیم دارند هیئت مدیره‌ای را به منظور شرکت در همایش بین‌المللی صنعت خودروی ایران به تهران بفرستند.

به گزارش هفتم آذرماه خبرگزاری رویترز دو شرکت فرانسوی پژو و رنو با اعزام هیئت‌مدیره‌ای به ایران در نظر دارند تا از مهلت شش‌ماهه توافق هسته‌ای ژنو استفاده کرده و پیش از هجوم رقبایشان٬ جایگاه پیشین خود را در بازار این کشور باز یافته و فروش خودرو به ایران را از سر بگیرند.

واحد مرکزی خبر هفتم آذرماه به نقل از ساسان قربانی٬ دبیر انجمن قطعه‌سازان از حضور کمپانی‌های جهانی صنعتی خودرو نظیر رنو٬ پژو٬ تویوتا٬ فیات و بنز در همایش بین‌المللی صنعت خودروی ایران خبر داد.

این کنفرانس از نهم آذرماه در مرکز همایش‌های بین‌المللی برج میلاد تهران برپا می‌شود.

حضور شرکت‌های خودروسازی چون رنو و پژو در این همایش در حالی صورت می‌گیرد که در راستای توافق هسته‌ای سوم آذرماه میان ایران و شش قدرت جهانی٬ تحریم‌های غرب به شرط تعلیق بخشی از برنامه‌های حساس هسته‌ای ایران٬ کمی سبکتر می‌شود. به موجب این توافق٬ ۵+۱ از جمله متعهد شده است تحریم‌ صنعت خودروسازی ایران را لغو کند.

به گفته ایران این توافق‌نامه ۲۹ آذرماه اجرایی می‌شود.

شرکت‌های پژو و رنو فرانسه از بزرگترین شرکت‌های صادرکننده خودرو به ایران بودند که در سال‌های اخیر٬ در پی تحریم‌ها علیه ایران٬ همکاری با این کشور را قطع کرده بودند.

اما حال٬ به دنبال توافق هسته‌ای ژنو این دو شرکت بار دیگر قصد حضور در صنعت خودروسازی ایران را دارند.

به گزارش چهار آذرماه خبرگزاری رویترز٬ به دنبال توافق هسته‌ای ژنو٬ ارزش سهام پژو و رنو به ترتیب ۴.۴۵ درصد و ۱.۴ درصد افزایش یافت.

یک منبع در شرکت رنو به خبرگزاری رویترز گفته است که این شرکت هفته‌ها درباره از سرگیری همکاری با ایران به گفت‌و‌گو نشسته است.

سخنگوی پژو نیز در گفت‌و‌گو با رویترز تاکید کرده است که آغاز دوباره فعالیت‌ها در ایران به «چند هفته» زمان نیاز دارد.

پیشتر خبرگزاری‌های ایران از حضور فولکس‌واگن٬ سوزوکی٬ کیا و هیوندای در این همایش خبر داده بودند که تمامی این شرکت‌ها این خبر را تکذیب کرده‌اند٬ اما پژو و رنو تایید کرده‌اند که به این همایش خواهند رفت.
XS
SM
MD
LG