لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۰:۲۸

صادق لاریجانی: فتنه‌گران با پررویی می‌گویند از حقمان گذشتیم


صادق لاریجانی: «برخی از کسانی که در فتنه دخیل بودند ادعا می‌کنند از ظلمی که به ما شده است می‌گذریم.»
صادق لاریجانی: «برخی از کسانی که در فتنه دخیل بودند ادعا می‌کنند از ظلمی که به ما شده است می‌گذریم.»
رئیس قوه قضاییه ایران با اظهار این که «فتنه ۸۸» سوء تفاهم نبود٬ می‌گوید عده‌ای که در «فتنه» دخیل بودند٬ با «پررویی» می‌گویند «از ظلمی که به ما شده می‌گذریم». محمدرضا خاتمی٬ برادر رئیس جمهور پیشین ایران٬ اخیرا در خصوص وقایع پس از انتخابات ۸۸ گفت که اصلاح‌طلبان از طلبشان گذشته‌اند.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران٬ ایسنا٬ صادق آملی لاریجانی روز چهارشنبه٬ چهارم دی‌ماه گفت: «عده‌ای در تلاش هستند فتنه ۸۸ را که در کشوری دیگر ممکن بود به یک فتنه مخرب خطرناک تبدیل شود٬ به یک سوء تفاهم کوچک تقلیل بدهند. این یک سوء تفاهم نبود٬ زیرا با آن همه نصایح و توصیه‌هایی که شد متاسفانه بر رای‌شان باقی و بر عمل خود پافشاری کردند.»

وی افزود: «برخی از کسانی که در فتنه دخیل بودند و برای راه‌اندازی جریان‌های فتنه در کشور اتاق فکر تشکیل دادند٬ ادعا می‌کنند از ظلمی که به ما شده است می‌گذریم که در پاسخ به آنان باید گفت پررویی و بی‌حیایی هم حدی دارد. شما با دشمنان این کشور هم صدا شدید. با دشمنان این کشور هم‌نوا شدید و حالا ادعا می‌کنید بر شما ظلم رفته است؟ ظلمی که شما بر نظام و مردم روا داشتید٬ هیچ‌وقت فراموش شدنی نیست.»

محمدرضا خاتمی،‌ نايب رييس مجلس ششم و برادر محمد خاتمی در گفت‌و‌گو با روزنامه «اعتماد»٬ چاپ ۱۰ آذرماه٬ در ارتباط با رویکرد اصلاح‌طلبان در قبال اعتراضات پس از انتخابات ۱۳۸۸ گفته بود: «اصلاح‌طلبان در همان سال ۸۸ از طلبشان گذشتند. طلب ما این بود که زندان و حصر و این‌ها نباشد... می‌گفتیم ظلم را باید کم کرد... امروز اصلاح‌طلبان از هیچ کس طلب ندارند٬ هیچ ادعایی ندارند.»

این اظهارات همان زمان نیز انتقاد اصولگرایان را به همراه داشت.

در همین زمینه علی طاهری٬ نماینده اصولگرای مجلس محمدرضا خاتمی را فردی «خبیث» خواند و ضمن تاکید بر «سعه صدر و رافت بالای نظام»٬ گفت: «کسانی که از سردمداران فتنه سال ۸۸ بودند به جای اعدام در حبس شدند٬ آن هم نه به صورت انفرادی و یا حتی در زندان٬ بلکه در خانه خود و در نهایت آسایش.»

در جريان اعتراض‌ها به انتخابات ریاست جمهوری سال ۸۸ که محافظه‌کاران و اصولگرایان از آن به عنوان «فتنه» یاد می‌کنند٬ تهران و برخی شهرستان‌ها شاهد تظاهرات متعرضان بودند.

در اين اعتراض‌ها دهها نفر کشته و هزاران نفر بازداشت شدند. در همین زمینه ميرحسين موسوی و مهدی کروبی، دونامزد معترض به نتيجه انتخابات ۱۳۸۸، به همراه زهرا رهنورد نیز از بهمن سال ۱۳۸۹ تاکنون در حصر به سر می‌برند.
XS
SM
MD
LG