لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۲۱

ایران اتهام قاچاق مواد منفجره به بحرین را رد کرد


حسین امیر عبداللهیان٬ معاون وزیر خارجه می‌گوید این اتهام به منظور پوشش گذاشتن بر مسائل داخلی بحرین مطرح شده است.
حسین امیر عبداللهیان٬ معاون وزیر خارجه می‌گوید این اتهام به منظور پوشش گذاشتن بر مسائل داخلی بحرین مطرح شده است.
پس از آن‌که بحرین اعلام کرد که محموله قاچاقی را کشف کرده که حاوی تسلیحات و از جمله «نارنجک‌های ساخت ایران» است٬ ایران اتهام قاچاق مواد منفجره به بحرین را رد کرد.

به گزارش واحد مرکزی خبر٬ حسین امیر عبداللهیان٬ معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه ایران شامگاه دوشنبه٬ ۹ دی‌ماه در جمع خبرنگاران در تهران قاچاق مواد منفجره به بحرین را «کذب محض و مردود» دانست.

وی در ادامه هدف از طرح چنین ادعاهایی را «فرافکنی برای پوشاندن مسائل و مشکلات داخلی بحرین» دانست.

رئیس اداره امنیت عمومی بحرین ۹ دی‌ماه اعلام کرد که نیروهای امنیتی این کشور٬ عملیاتی برای قاچاق مواد منفجره و اسلحه از راه دریا به بحرین را خنثی کرده و از جمله «مین‌های ضد نفر٬ مین‌های ضد خودروهای زرهی٬ ۵۰ نارنجک ساخت ایران و ۲۹۵ شوک دهنده ساخت سوریه» را ضبط کرده‌اند.

وزارت خارجه ایران این اتهام‌ها را «واهی» خوانده و در ادامه از مسئولان بحرین خواسته است تا «با تغییر رویکردهای امنیتی٬ پلیسی و انجام اقدام‌های اعتماد آفرین٬ شرایط لازم را برای برگزاری گفت‌و‌گوهای جدی در بحرین فراهم کنند».

از حدود دو سال و نیم پیش اکثریت شیعه بحرین اعتراض‌هایی را برای برقراری نظام مشروطه آغاز کرده است.

حکومت سنی‌ مذهب بحرین که مخالفان را به مذهبی‌گری و ارتباط با کشورهای خارجی متهم می‌کند٬ به سرکوب این اعتراض‌ها پرداخت و در این زمینه کشورهای عربی حوزه خلیج فارس نظیر عربستان سعودی٬ امارات و کویت نیز به کمک حکومت بحرین آمدند.

در این میان ایران ضمن اعتراض به سرکوب شیعیان در بحرین٬ به حضور نظامیان عربستان سعودی در این کشور نیز به شدت تاخته و در مقابل بحرین نیز ایران را به دخالت در امور داخلی خود متهم کرده اس٬ اتهامی که از سوی ایران رد شده است.
XS
SM
MD
LG