لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۲۳

نامه تازه نوری‌زاد به خامنه‌ای: بی‌کفايتی شما در رهبری محرز است


محمد نوری‌زاد، نويسنده و فعال سياسی منتقد حکومت ايران، در تازه‌ترین نامه انتقادی خود خطاب به رهبر جمهوری اسلامی، می‌گوید که «اگر در کارنامه شما جز فضاحت هسته‌ای هيچ نباشد، عدم کفايت شما در رهبری قطعی و محرز است».
آقای نوری‌زاد در اين نامه که روز جمعه، ۱۱ بهمن، در وب‌سايت شخصی‌اش منتشر کرده با انتقاد شديد از عملکرد علی خامنه‌ای در مقام رهبری جمهوری اسلامی، از او خواسته است تا با امضای يک «قرارداد»، از مقام رهبری در ایران کناره‌گيری کرده و «عرصه را برای انتخاب همه‌جانبه مردم» باز کند.
او وعده داده است که تنها در صورت انجام چنين کاری است که مردم ایران آقای خامنه‌ای را «به درون پرمهر خود راه می‌دهند و بر همان تختی می‌نشانند که ملات پايه‌هايش از محبت و مهر است».
سی‌امين نامه اين نويسنده و فعال سياسی و اجتماعی حکومت ايران به رهبر جمهوری اسلامی در شرايطی منتشر می‌شود که او، به گفته خودش، با شکايت سپاه پاسداران به اتهام‌هايی مانند «توهين به مقام معظم رهبری» و «تبليغ عليه نظام» روبه‌رو است.
آقای نوری‌زاد که تا پيش از انتخابات رياست جمهوری سال ۱۳۸۸ از حاميان حکومت ايران بود، پس از این انتخابات جنجالی به جمع منتقدان جمهوری اسلامی پيوست و نامه‌ها و مصاحبه‌های متعددی درباره فساد سياسی و اقتصادی سپاه پاسداران، رهبر جمهوری اسلامی، فرزند او مجتبی خامنه‌ای و ديگر مقام‌های سياسی و دينی حکومت منتشر کرد.
او پس از انتشار چند نامه به زندان افتاد و بر اساس گزارش‌ها به شدت مورد ضرب و شتم قرار گرفت، اما پس از آزادی نيز کماکان به فعاليت‌های خود ادامه داد.
در همین زمینه محمد نوری‌زاد در مصاحبه‌ای که اخيرا با راديوفردا انجام داد، گفت که از تهديدها عليه خود هراسی ندارد و جانش را در دست گرفته است.
او در تازه‌ترین نامه خود، رهبر جمهوری اسلامی را به «به راحتی فريب خوردن»، «ابتلای جامعه به مفسده»، «فريب روس‌ها را خوردن»، «حرص در ترساندن همگان»، «تبديل دستگاه قضايی به حياط خلوت خواسته‌های خود»، «تبديل شورای نگهبان و مجلس خبرگان به طنزگاه متملقان و وابستگان»، «سند زدن ستاد اجرايی فرمان امام و آستان قدس رضوی به عنوان خزانه شخصی»، «ميدان دادن به بی‌پروای بی‌چاک و دهانی مانند احمدی‌نژاد»، «دخالت گسترده در امور داخلی افغانستان، لبنان، عراق، سوريه و فلسطين و بخشيدن پول مردم ايران به اين کشورها بدون اجازه»، «تباه کردن سرمايه‌های نقدی و انسانی کشور» و موارد ديگر متهم کرده است.
محمد نوری‌زاد از رهبر جمهوری اسلامی خواسته است تا به «خطاهای خود اعتراف» کرده و «از مردم پوزش» بخواهد و خطاب به آقای خامنه‌ای تاکيد کرده است: «کفايت‌های همه‌جانبه شما برای رهبری اين مردم کافی نبوده و نيست.»
XS
SM
MD
LG