لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۳:۳۵

دستور روحانی برای مقابله با بحران سرمای استان‌های شمالی


تنکابن
تنکابن
در حالی که بارش شدید برف در شمال ایران ادامه دارد و در استان مازندران آب و برق شماری از شهرها قطع شده است٬ رئیس جمهور ایران دستور تامین نیازمندی‌های استان‌های شمالی را داده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران٬ ایسنا٬ قاسم احمدی لاشکی٬ دبیر مجمع نمایندگان استان مازندران روز دوشنبه٬ ۱۴ بهمن‌ماه گفت: «روستاهای غرب استان مازندران و بسیاری از شهرها در این منطقه با مشکل قطع آب و برق مواجهند و در وضعیت بحرانی به سر می‌برند.»

به گفته وی «حدود ۱۴۰ تا ۱۵۰ روستا» در استان مازندران آب و برقشان قطع شده است. استاندار مازندران نیز در این زمینه تاکید کرده است که برق حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر قطع شده است.

در عین حال مدیر عامل شرکت گاز منطقه‌ای مازندران به خبرگزاری مهر گفته است که با توجه به قطعی و افت گاز در برخی از مناطق مازندران٬ گاز واحدهای تولیدی شهرک‌های صنعتی٬ تجاری٬ کارخانجات و سی‌ان‌جی این استان قطع شده است.

برف و سرما در تنکابن٬ استان مازندران- ۱۴ بهمن‌ماه ۱۳۹۲
برف و سرما در تنکابن٬ استان مازندران- ۱۴ بهمن‌ماه ۱۳۹۲
در همین راستا به گزارش ایسنا٬ حسن روحانی سه وزیر کشور٬ نیرو و راه و شهرسازی را به همراه مسئولان محلی و هلال احمر موظف کرده است تا در اسرع وقت پیگیری‌های لازم برای بهبود شرایط مردم در زمینه تامین آب٬ برق و وسایل گرمایشی و عبور و مرور را انجام دهند.

بارش سنگین برف و باران به ویژه مناطق شمالی ایران را با مشکل مواجه کرده است. در همین زمینه در استان مازندران ستاد بحران تشکیل شده است.

مهدی خلیلی٬ مسئول روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی مازندران روز دوشنبه در گفت‌و‌گو با ایسنا پیش‌بینی کرد که میزان خسارت وارد آمده به مناطق غرب این استان به «۱۰ هزار میلیارد ریال» برسد.

در این خصوص به گزارش خبرگزاری جمهوری اسلامی٬ ایرنا٬ ربیع فلاح٬ استاندار مازندران نیز در نامه‌ای به وزیر کشور٬ خسارت ناشی از بارش برف در غرب این استان را «سنگین» دانسته و خواستار تخصیص اعتبار ویژه برای مقابله با این بحران شده است.

برف و باران و سرما در استان های دیگر

در عین حال گزارش‌ها حاکی از کاهش شدید دما و در مواردی بارش شدید در مناطق دیگر ایران است.

بارش برف در همدان- ۱۳ بهمن ۱۳۹۲
بارش برف در همدان- ۱۳ بهمن ۱۳۹۲
در تهران به گفته شرکت ملی گاز٬ به دنبال کاهش دما٬ رکورد مصرف گاز شکسته شده است. شرکت ملی گاز هشدار داده است که در صورت عدم صرفه‌جویی٬ گاز استان‌های شمالی قطع می‌شود.

به گفته آموزش و پرورش شهر تهران٬ همه مراکز پیش‌دبستان و ابتدایی تهران روز سه‌شنبه تعطیل است. در برخی مناطق شهر تهران در عین حال مراکز راهنمایی و دبیرستان‌ها نیز تعطیل خواهند بود.

در جیرفت کرمان به گفته ایرنا بارش برف راه ۵۰ روستا را مسدود کرده است.

در استان همدان نیز مراکز ابتدایی و پیش‌دبستانی روز سه شنبه به دلیل بارش برف تعطیل شده است.

به گزارش ایسنا احمد وظیفه٬ مدیر پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور روز دوشنبه در مورد بارش برف و باران در حداقل ۱۲ استان کشور خبر داد.

وی گفت روز سه‌شنبه بارش باران در استان‌های هرمزگان و کرمان و بارش برف و باران در سیستان و بلوچستان سبب اختلال در تردد و سیلابی‌شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها خواهد شد.

وی برای چهارشنبه نیز بارش باران در سیستان و بلوچستان و هرمزگان و بارش برف در استان‌های چهارمحال و بختیاری٬ کهگیلویه و بویراحمد٬ فارس٬ لرستان٬ اصفهان٬ مرکزی و همدان را پیش‌بینی کرد.
XS
SM
MD
LG