لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۰۶

معاون استاندار تهران: شکایت خسارت دیدگان توفان رسیدگی می‌شود


در حالیکه مدیر کل پزشکی قانونی استان تهران روز چهارشنبه ۱۴ خرداد دلیل و جزئیات مرگ ۵ تن در توفان روز دوشنبه پایتخت را اعلام کرد، معاون استاندار تهران با انتقاد از قصور سازمان هواشناسی، ازرسیدگی به شکایت خسارت دیدگان توفان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، بشیر نازپرور، مدیر کل پزشکی قانونی تهران خبر داده که 5 شهروند تهرانی که در حوادث ناشی از توفان روز دوشنبه دوازدهم خرداد ماه جان خود را از دست دادند، همگی مرد بودند.

به گفته او یک تن از آنان به دلیل خونریزی مغزی و مابقی بر اثر صدمات متعدد فوت کرده اند.

بر اساس این گزارش، سه تن از کشته شدگان ایرانی و دو تن دیگر از اتباع افغانستان بودند.

از سوی دیگر ستاد مديريت بحران استان تهران نیز عصر سه شنبه به رياست حسن كریمی معاون استاندار تهران تشكيل جلسه داد.

در اين نشست اعضای ستاد مديريت بحران استان تهران از كوتاهی سازمان هواشناسي كشور انتقاد كردند و معاون استاندار تهران گفت که قصور هواشناسی برای ارزيبابی به موقع و اطلاع رسانی قابل پيگيری است.

به گفته حسن كریمی ۵ مورد فوتی حاصل اين رخداد طبيعی بود و هزار و ۳۸۰ اصله درخت در توفان روز دوشنبه از بين رفت.

آقای كريمی درباره اينكه آيا تمهيداتی براي تامين خسارات آسيب ديدگان ديده شده است گفت: شهروندانی كه بر اثر طوفان روز دوشنبه خسارت جدی ديده اند با مراجعه به نيروی انتظامی تشكيل پرونده داده اند كه قطعا اين شكايات ارزيابی خواهد شد و حادثه ديدگان و فوتی ها با همكاری بيمه و شهرداری جبران خسارت می شوند.

ریزش دیوار، شکستن درختان، تخریب خودروها از جمله حوادث روز دوشنبه تهران بود که علاوه بر وقوع حوادث انسانی، خسارت‌هایی را نیز به شهروندان وارد کرد.

توفان کم سابقه در تهران که سرعت آن بیش از ۱۲۰ کیلومتر در ساعت گزارش شد، موجب سقوط درخت و تابلو و مصالح ساختمانی از بالای برخی ساختمان‌های در دست احداث شد.

این توفان به مرگ ۵ تن و زخمی شدن حدود ۸۰ تن در استان تهران انجامید.
XS
SM
MD
LG