لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۱۳

شکایت از مطهری به‌ خاطر درخواست رفع حصر از «رهبران جنبش سبز»


علی مطهری از منتقدان حصر خانگی موسوی، رهنورد و کروبی است و ادامه حصر خانگی رهبران جنبش سبز را خلاف قانون اساسی می‌داند.
علی مطهری از منتقدان حصر خانگی موسوی، رهنورد و کروبی است و ادامه حصر خانگی رهبران جنبش سبز را خلاف قانون اساسی می‌داند.

جمعی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی به خاطر مواضع علی مطهری درباره حصر رهبران جنبش سبز از این نماینده مجلس شکایت کردند.

خبرگزاری خانه ملت روز چهارشنبه، ۲۵ تیر، به نقل از روح‌الله حسینیان، نماینده عضو جبهه پایداری مجلس ایران، نوشت که این شکایت «با هدف تغییر رویکرد» آقای مطهری انجام گرفته و شکایتنامه تحویل رییس هیات نظارت بر نمایندگان و نایب رییس مجلس شورای اسلامی داده شده است.

این خبرگزاری سپس اضافه می‌کند که نمایندگان مجلس اظهارات علی مطهری درباره رفع حصر و «رفتارهای» او را «دور از شان نمایندگی دانسته و به همین خاطر از او شکایت کرده‌اند».

علی مطهری از منتقدان حصر خانگی میرحسین موسوی، زهرا رهنورد و مهدی کروبی است و بارها تاکید کرده که ادامه حصر خانگی رهبران جنبش سبز بدون حکم قضایی، خلاف قانون اساسی است.

این سخنان را آقای مطهری به تازگی در حضور آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، نیز بیان کرده و هشدار داده که «ادامه حصر خانگی آقایان موسوی و کروبی به نفع کشور و انقلاب نیست» و اگر یکی از آنها در شرایط حصر فوت کند، «مسئله به صورت یک غده چرکین برای جمهوری اسلامی باقی می‌ماند».

وی چندی پیش نوشت که آقای خامنه‌ای در پاسخ به این سخنان گفته است که با میرحسین موسوی و مهدی کروبی «ملاطفت» کرده چرا که «اگر آنها محاکمه شوند، حکم‌شان خیلی سنگین بود».

با این حال علی مطهری چندی بعد ضمن تاکید دوباره بر رفع حصر رهبران جنبش سبز و تصمیم‌گیری دادگاه درباره آنها گفت: «اين غلط است که ما بدون حکم قضايی و تشکيل دادگاه عده‌ای را در حصر بگذاريم و بعد بگوييم به شما لطف کرديم.»

این مواضع آقای مطهری واکنش منفی محافظه‌کاران را به دنبال داشته است و از جمله محمدکاظم انبارلویی، سرمقاله‌نویس روزنامه رسالت، نوشت که اظهارات او «مصداق بی‌بصیرتی و همراهی با اهل بغی» است و «عدم درک» او از رخدادهای سال ۱۳۸۸ «مشروعیت او را در منصب نمایندگی زایل می‌کند».

علی مطهری ماجرای شکایت نمایندگان مجلس از خود را تایید کرده، اما با این حال گفته است که از متن شکایتنامه و اسامی امضاکنندگان آن اطلاعی ندارد.

XS
SM
MD
LG