لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۱:۱۲

استرالیا: «حکومت اسلامی» قصد داشت سر یک نفر را در سیدنی ببرد


عملیات ضد تروریستی نیروهای امنیتی استرالیا
عملیات ضد تروریستی نیروهای امنیتی استرالیا

تونی ابوت، نخست وزير استراليا، اعلام کرده افرادی وابسته به «حکومت اسلامی» (داعش سابق)، قصد داشتند يک نفر را در شهر سيدنی اين کشور به طور اتفاقی بربايند و سپس سر او را در ملاءعام از بدنش جدا کنند.

به گزارش وبسايت خبری سی‌بی‌اس استراليا، نخست وزير اين کشور، صبح پنجشنبه و پس از عمليات بزرگ ضد تروريستی نيروهای امنيتی استراليا، گفت که «يک استراليايی» که از «اعضای ارشد» گروه حکومت اسلامی است، دستور انجام اين «نمايش کشتار» را صادر کرده بود.

حدود ۸۰۰ افسر پليس، در عملياتی که بزرگترين عمليات ضد تروريستی تاريخ اين کشور توصيف شده، صبح پنجشنبه ۲۷ شهريور، ۱۵ مظنون را در شهرهای بريزبين و سيدنی استراليا دستگير کردند.

تونی ابوت گفته است که انجام اين عمليات نه برای مقابله با يک «سوءظن» بلکه برای مقابله با «تصميمی» بود که قرار بود اجرايی شود.

استراليا که عضو سازمان پيمان آتلانتيک شمالی (ناتو) است، از کشورهای اصلی حاضر در ائتلاف بين‌المللی به رهبری آمريکا برای نبرد با حکومت اسلامی محسوب می‌شود.

پليس استراليا همچنين حکم بازداشت محمدعلی باريالی، ۳۳ ساله را که پيش از اين نگهبان امنيتی يک کلوب شبانه در سيدنی بود و احتمال می‌رود که عضو ارشد حکومت اسلامی در اين کشور باشد، صادر کرده است.

کشورهای اروپایی نیز بر میزان فعالیت‌های ضد تروریستی علیه اشخاص و گروه‌های اسلامگرا در این کشورها افزوده‌اند.

هزاران شهروند مسلمان اروپایی در ماه‌های اخیر برای «جهاد» در گروه‌های اسلامگرا به سوریه و عراق رفته‌اند.

XS
SM
MD
LG