لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۱۲

پاکستان از کشته شدن یک مرزبان خود توسط گشت مرزی ایران خبر داد


یک مقام‌ رسمی پاکستان روز جمعه اعلام کرد که نيروهای مرزبانی ايران، يک افسر پليس مرزی این کشور را کشته‌اند و چهار سرباز پاکستانی ديگر را زخمی کرده‌اند.

واسی خان، سخنگوی گشت مرزی پاکستان، به خبرگزاری فرانسه گفته که نيروهای مرزی پاکستان در حال تعقيب يک خودروی مشکوک با دو سرنشين بودند که مرزبانان ايرانی به روی اتوموبيل آنها آتش گشودند.

يک مقام رسمی ايالت بلوچستان پاکستان نيز در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه اين خبر را تاييد کرده است.

فرمانده مرزبانی استان سيستان و بلوچستان پيش از اين اعلام کرده بود که نيروهای مرزبانی ايران در تلاش برای جلوگيری از ورود «اشرار مسلح» به کشور، تعدادی از آنها را کشتند و دو مامور نیروی انتظامی نیز کشته شدند.

او اما اشاره‌ای به کشته شدن مرزبانان پاکستانی نکرده بود.

رهام بخش حبيبی به خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) گفته بود که مرزداری ايران، پنجشنبه شب، از «فعاليت اشرار مسلح در نقطه صفر مرزی و قصد آن‌ها مبنی بر ورود به داخل کشور آگاه و پس از ساماندهی و آموزش‌های لازم، متوقف ساختن آن‌ها را در دستور کار خود قرار دادند».

آقای حبيبی افزود که در درگيری رخ داده، به جز دو مامور مرزبانی، «چند نفر از اشرار مسلح» نيز کشته و «يک دستگاه خودرو و مقادير قابل توجهی سلاح و مهمات» نيز از آنها توقيف شد.

فرمانده مرزبانی سيستان و بلوچستان، نام ماموران کشته شده نيروی انتظامی را ستوان دوم جواد باقری و استوار دوم رضا بارانی عنوان کرد.

سخنان اين فرمانده نظامی – امنيتی در روزی بيان شد که جانشين فرمانده کل سپاه پاسداران از اينکه استان سيستان و بلوچستان «با مشارکت بوميان و طوايف از امنيت بالايی برخوردار شده»، ابراز خرسندی کرد.

آن گونه که ايسنا گزارش داده است، حسين سلامی افزود: «ما مرزهای‌مان را مستحکم می‌کنيم و گروه‌های معاند بدانند ما سايه به سايه آنها را تعقيب می‌کنيم و تحرکات‌شان را زير نظر داريم و هر نقطه‌ای که باشند آنها را پيدا خواهيم کرد و اگر دست از شرارت بر ندارند بدون شک سپاه هيچ محدوديتی را برای خود جهت مقابله با آنها قائل نمی‌شود».

نيروی انتظامی ايران می‌گويد پاکستان که مرزی طولانی با سيستان و بلوچستان دارد، به «محل امن تروريست‌ها» تبديل شده است.

ايران در جريان حملات پياپی سال‌های اخير به نيروهای نظامی‌اش در سيستان و بلوچستان، پاکستان را متهم کرده که نظارت کافی بر مرزهايش ندارد.

XS
SM
MD
LG