لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۹:۵۶

وکيل غنچه قوامی: حکم موکلم یک سال زندان است، اما هنوز ابلاغ نشده است


 غنچه قوامی
غنچه قوامی

محمود عليزاده طباطبايی، وکيل غنچه قوامی، شهروند ۲۵ ساله ايرانی-بريتانيايی زندانی در اوين، روز شنبه دهم آبان گفته است که دادگاه حکم موکلش را صادر کرده، ولی این حکم ابلاغ نشده است.

محمود عليزاده طباطبايی در گفت وگو با خبرگزاری کار ايران،‌ ايلنا، با اشاره به اين موضوع که تاکنون سه هفته از پايان جلسه دادگاه غنچه قوامی می گذرد، گفته است: با وجود اينکه به ماگفته شده رای موکل بنده صادر شده، اما اين حکم هنوز به ما ابلاغ نشده است.

وکيل غنچه قوامی اضافه کرده است: البته امروز رئيس دادگاه حکم صادر شده را به بنده نشان داد که طبق آن موکلم به يک سال حبس محکوم شده بود.

محمود عليزاده طباطبايی همچنين در پاسخ به اين پرسش که آيا ملاقاتی با غنچه قوامی داشته است يا خير، گفته است: دادگاه نامه ای نوشته و بر اساس حکم دادگاه بنده به عنوان وکيل، می توانم با موکلم ديدار داشته باشم اما اين ديدار به دلايلی انجام نشده و جز جلسه دادگاه، ملاقاتی با موکلم نداشته ام.

محاکمه غنچه قوامی به اتهام تبليغ عليه نظام جمهوری اسلامی ايران روز ۲۲ مهر به صورت غير علنی در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب برگزار شد.

غنچه قوامی که سی‌ام خرداد امسال برای تماشای مسابقات واليبال به ورزشگاه دوازده هزارنفری آزادی تهران رفته بود، به دليل اعتراض به راه ندادن زنان به ورزشگاه از سوی نيروهای امنيتی دستگير و ساعاتی بعد آزاد شد.

او چند روز بعد برای پس گرفتن لوازم شخصی خود اقدام کرد که دوباره بازداشت شد.

هر چند خانم قوامی به اتهام اعتراض به راه ندادن زنان به ورزشگاه بازداشت شده است ولی غلامحسين محسنی اژه ای سخنگوی قوه قضاييه می‌گويد که بازداشت وی به دلايل ورزشی و تمايل برای ديدن مسابقه واليبال مردان نبوده و جنبه امنيتی داشته است.

رييس فدراسيون جهانی واليبال در همين زمينه با بيان اينکه اين فدراسيون نمی‌تواند به صورت مستقيم در مسئله حضور بانوان در ورزشگاه‌های ايران دخالت کند، اعلام کرد با فدراسيون واليبال ايران مذاکره خواهد کرد.

XS
SM
MD
LG