لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۱۵

شرکت پژو-سيتروئن از مذاکرات جدی برای بازگشت به ايران خبر داد


يک مقام ارشد خوروسازی پژو - سيتروئن روز دوشنبه ۱۰ آذر در تهران گفت که اين شرکت فرانسوی در حال انجام مذاکرات جدی برای از سرگيری فعاليت خود در ايران است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از تهران، فعاليت خودروسازی فرانسوی در ايران از مارس ۲۰۱۲ متوقف شد. پس از اعمال تحريم‌های اقتصادی غرب علیه تهران به دنبال پیگیری برنامه اتمی‌اش، اين شرکت فرانسوی فعاليت‌هايش را متوقف و از ايران خارج شد.

ژان کريستوف کمارد، مدير عملياتی پژو- سيتروئن در منطقه خاورميانه، روز دوشنبه در يک نمايشگاه و نشست مشترک صنايع خودروسازی در تهران گفت که شرکت پژو مايل به بازگشت به ايران است.

او گفت: «مذاکرات به طور جدی در حال انجام است. ما رابطه طولانی با ايران داريم و خواهان شروع هر چه زودتر همکاری مشترک در همه خطوط توليد خودرو هستيم».

آمريکا از سال ۲۰۱۳ صنايع خودروسازی ايران را نيز به فهرست تحريم‌ها عليه تهران افزود. اما اين بخش از تحريم‌ها به دنبال توافق موقت بين ايران و قدرت‌های جهانی بر سر برنامه هسته‌ای ایران برداشته شدند.

ايران پیشتر از نظر تعداد توليد خودرو دومين بازار پژو بود و در حال حاضر يک چهارم خودروها در بازار ايران علامت کارخانه پژو را بر خود دارند.

خبرگزاری فرانسه در ادامه می‌نويسد مذاکرات بين پژو و شرکت ايران خودرو ماه اکتبر در نمايشگاه خودرو پاريس شروع شد. تعداد توليد خودرو در سال ۲۰۱۱ در ايران ۱.۶ ميليون دستگاه بود. اما تاثيرات دو سال تحريم‌های اقتصادی و مالی حجم توليد خودرو را به نصف کاهش داده است.

برگزار کنندگان نشست روز دوشنبه صنعت خوروسازی در تهران خواستار جذب سرمايه خارجی در بازار خودروسازی هستند اما از نظر آنها شرايط فعاليت و همکاری مشترک تغييری نکرده است.

ايران با جمعیتی بالغ بر ۷۷ ميليون نفر بازاری بکر برای سرمايه گذاران خارجی محسوب می‌شود.

بر اساس قرارداد تازه، وزارت صنايع در نظر دارد که در ابتدای اين همکاری ۴۰ درصد از توليدات در ايران انجام شود و طی برنامه چند مرحله‌ای و ظرف پنج سال اين سهم از مشارکت به ۸۵ درصد برسد.

محمدرضا نعمت زاده وزير صنايع، معدن و تجارت ايران روز دوشنبه گفت که ايران مصمم است توليد خودرو در کشور را تا سال ۲۰۲۰ به سه ميليون دستگاه در سال برساند.

XS
SM
MD
LG