لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۰۶

حملات پاریس: «تا ۶ نفر همچنان تحت تعقیب هستند»


بومدین در این عکس، دوم ژانویه، در فرودگاه صبیحه گوکچن استانبول دیده می‌شود
بومدین در این عکس، دوم ژانویه، در فرودگاه صبیحه گوکچن استانبول دیده می‌شود

خبرگزاری آسوشیتدپرس، ۲۲ دی ماه، از قول مقام‌های پلیس فرانسه می‌گوید بین ۵ تا ۶ نفر از اعضای گروهی تروریستی که شمار همه آنها بین ۸ تا ۱۰ نفر عنوان شده و با حملات پاریس ارتباط دارند، تحت تعقیب هستند.

این گفته‌ها در حالی منتشر شده است که وزیر دفاع فرانسه از قرار گرفتن هزاران نیروی نظامی و انتظامی در مناطق مختلف برای حفظ امنیت خبر داده است.

این افراد از صبح سه‌شنبه ۲۳ دی ماه کار خود را آغاز کرده‌اند. وزیر کشور فرانسه نیز گفته است پنج هزار نفر از این افراد به حفاظت از مدرسه‌های یهودیان می‌پردازند.

دو مقام پلیس به آسوشیتدپرس گفته‌اند نیروهای پلیس در حال جست‌وجو در پاریس برای پیدا کردن یک خودروی مینی‌کوپر هستند که متعلق به حیات بومدین، شریک زندگی امدی کولیبالی است.

یک مرد که دیده شده این خودرور را رانده است نیز تحت تعقیب است.

امدی کولیبالی، کسی بود که در پی محاصره برادران کواشی -مهاجمان به نشریه شارلی ابدو- در پاریس اقدام به گروگانگیری در یک سوپرمارکت یهودی کرد.

در مجموع ۱۷ نفر، ۱۲ نفر در پی حمله به «شارلی ابدو» و پنج نفر در پی اقدامات کولیبالی در پاریس کشته شدند. سعید و شریف کواشی و امدی کولیبالی نیز به دست پلیس کشته شدند.

مقام‌های ترکیه گفته‌اند حیات بومدین پیش از حملات در پاریس، وارد آن کشور شده بود. (*در تصویر بالا در فرودگا صبیحه گوکچن استانبول)

پس از این خبر نیز مولود چاوش‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه، روز دوشنبه به خبرگزاری دولتی آناتولی گفت او در همان روزی که کولیبالی یک پلیس زن را در پاریس کشت، از مرز ترکیه وارد سوریه شد.

خود بومدین در حال حاضر در صدر فهرست افراد تحت تعقیب قرار دارد.

شبکه خبری سی‌ان‌ان اکنون از گفته‌هایی نقل شده از ژرژ سوور، وکیل پیشین کولیبالی، این احتمال را مطرح کرده است که خود حیات بومدین از دوست‌پسرش «رادیکال‌تر» بود. امدی کولیبالی علاوه بر پرونده‌های مربوط به فعالیت‌های افراطی، پرونده‌های فروش مواد مخدر و دزدی مسلحانه نیز دارد.

یکی از مقام‌های پلیس به خبرگزاری آسوشیتدپرس گفته است گروهی که نیروهای امنیتی در جست‌وجوی باقی‌مانده اعضای آن هستند تا ۱۰ عضو داشته است. یکی دیگر از نیروهای پلیس این شمار را ۸ نفر از جمله حیات بومدین عنوان کرده است. نام افراد دیگر تحت تعقیب عنوان نشده است.

XS
SM
MD
LG