لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۳۳

دیدار قاسم سلیمانی با حسن نصرالله به دنبال کشته شدن یک فرمانده سپاه


تصویری از قاسم سلیمانی در مراسم ختم جهاد مغنیه که تلویزیون المیادین آن را پخش کرد
تصویری از قاسم سلیمانی در مراسم ختم جهاد مغنیه که تلویزیون المیادین آن را پخش کرد

خبرگزاری فارس به نقل از تلویزیون المیادین لبنان از دیدار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران با شیخ حسن نصرالله، رهبر حزب الله لبنان، ۴۸ ساعت پس از کشته شدن محمد علی الله دادی، از فرماندهان سپاه در حمله اسرائیل خبر داده است.

محمدعلی الله دادی همراه شش عضو حزب الله لبنان از جمله جهاد مغنیه، از فرماندهان ارشد حزب الله و فرزند عماد مغنیه، در حمله هوایی اسرائیل در ۲۹ دی ماه به قنیطره در منطقه جولان در سوریه کشته شدند.

تلویزیون المیادین تصاویری از قاسم سلیمانی را نیز پخش کرده که در مجلس یادبود جهاد مغنیه در بیروت شرکت کرده است. بنابراین گزارش، قاسم سلیمانی پس از دیدار با حسن نصرالله همان شب به تهران بازگشته است.

شبکه الميادین همچنین می‌گوید که قاسم سليمانی در این دیدار درباره مسائل جاری از جمله حمله اسرائیل به قنیطره صحبت و رایزنی کرده است.

علاوه بر قاسم سلیمانی، علاء الدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس هم همراه هیاتی به بیروت رفته و روز پنج‌شنبه، ۹ بهمن در مجلس ختم جهاد مغینه شرکت کرده و امروز، جمعه، نیز با وزیر خارجه لبنان دیدار کرده است.

دیدار قاسم سلیمانی با حسن نصرالله، دو روز پس از حمله اسرائیل به قنیطره در حالی است که فرماندهان سپاه پس از آن حمله گفته بودند که اسرائیل باید منتظر تلافی باشد.

حسین امیر عبداللهیان، معاون وزیر خارجه ایران هم گفته بود که به آمریکا پیام داده‌اند که مقام‌های اسرائیل «باید منتظر عواقب این اقدام خود باشند.»

اما جن ساکی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا، دریافت چنین پیامی از سوی ایران را تکذیب کرده است.

حزب‌الله لبنان که تهدید به تلافی حمله اسرائیل کرده بود، روز هشتم بهمن با موشک‌های ضد تانک به یک گشتی نظامی اسراییل در مزارع شعبای لبنان که تحت اشغال اسرائیل است حمله کرد.

در پی آن اسرائیل اعلام کرد که دو سربازش کشته و هفت تن دیگر مجروح شده‌اند. اسرائیل هم در مقابل، مناطقی از جنوب لبنان را گلوله باران کرد که یک صلحبان اسپانیایی سازمان ملل در آن کشته شد.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل روز پنج‌شنبه، ۹ بهمن ایران را مسئول حمله حزب الله لبنان به نظامیان اسرائیلی دانست. آقای نتانیاهو در عین حال گفت که اسرائیل و حزب الله تمایلی به افزایش تنش ندارند.

موشه یعلون، وزیر دفاع اسرائیل هم در همان روز از دریافت پیامی از حزب الله بواسطه یونیفل ( صلحبانان سازمان ملل مستقر در مرز اسرائیل و لبنان) خبر داده بود که بر این نکته تاکید کرده است.

XS
SM
MD
LG