لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۴۵

یونان و کشورهای حوزه یورو به توافق نرسیدند


 ياريس واروفاکيس، وزير دارايی يونان
ياريس واروفاکيس، وزير دارايی يونان

گزارش ها حاکی است که وزرای دارایی یونان و کشورهای حوزه یورو (گروه یورو) روز چهارشنبه ۱۱ فوريه نتوانسته اند بر سر باز پرداخت بدهی‌های يونان به تفاهم برسند. قرار است اين مذاکرات روز دوشنبه ادامه يابد.

به گزارش خبرگزاری رويترز، ياريس واروفاکيس، وزير دارايی يونان در نشستی اضطراری با همتايان خود از ۱۹ کشور حوزه يورو در شهر بروکسل ديدار و درباره بدهی‌های اين کشور و يک برنامه جديد برای پرداخت اين بدهی‌ها گفت‌وگو کرده است.

طبق این گزارش، مذاکره بين وزرای دارايی يونان و کشورهای حوزه يورو پس از هفت ساعت به پايان رسيد و دو طرف حتی نتوانسته اند بر سر صدور بيانيه ای مشترک در خصوص گام بعدی به توافق برسند. اين در حالی است که دو طرف وجود بن بست دراين مذاکرات را رد کرده اند.

در همين حال، يرون جيسلبلوم ، وزير دارايی هلند و رييس نشست وزرای دارايی کشورهای حوزه يورو در اين زمينه گفته است: ما بحث جدی و سازنده ای همراه با پيشرفت داشتيم، اما اين پيشرفت در حدی نبود که ما به يک نتيجه مشترک برسيم.

وی اضافه کرده است: ما نتوانستيم وارد جزييات پيشنهاد ها بشويم، ما در خصوص محتوای برنامه ای وارد مذاکره نشديم، بلکه کوشيدم خيلی ساده روی موضوع گام بعدی طی روزهای آينده کار کنيم. البته قادر نبوديم درباره چنين مساله ای به توافق برسیم.

به گزارش رويترز، آلکسيس سيپراس، نخست وزير يونان،پيشتر گفته بود که دولت وی تمايلی به تمديد مدت زمان بازپرداخت بدهی‌هايش ندارد.

دولت چپگرای يونان که به تازگی بر سر کارآمده است در تلاش است تا در خصوص نحوه بازپرداخت وام ۲۴۰ ميليارد يورويی اين کشور با طرف های بين المللی مذاکره کند.

به گزارش رويترز، مهلت يونان برای پرداخت بخشی از بدهی‌هايش در انتهای ماه جاری ميلادی به پايان خواهد رسيد.

XS
SM
MD
LG