لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۴۳

گفت‌وگوهای هسته‌ای ایران و ۱+۵ هفته آینده در ژنو از سر گرفته می‌شود


محمدجواد ظريف، وزير امور خارجه ايران، و يک مقام ارشد آمريکا گفته‌اند که ايران و کشورهای ۱+۵ هفته ديگر مذاکرات هسته‌ای خود را ادامه می‌دهند. آقای ظريف گفته است که مذاکرات هفته آينده نيز در ژنو سوييس برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری فارس، آقای ظریف روز دوشنبه چهارم اسفند و پس از پايان مذاکرات ژنو، گفته که «هنوز راه زيادی برای رسيدن به توافق نهايی در پيش داريم» اما افزوده است که «تا حدودی پيشرفت در برخی مباحث صورت گرفت».

خبرگزاری رويترز نيز به نقل از يک مقام ارشد آمريکايی گزارش داده که «پيشرفت در برخی مسائل» به دست آمده است.

آقای ظريف همچنين تاکيد کرد که «تا وقتی در مورد همه مسائل توافق صورت نگيرد در هيچ موضوعی توافق نشده است. بنابراين مذاکرات ادامه پيدا می‌کند».

به گفته وزير امور خارجه ايران، مذاکرات هفته آينده در حاشيه اجلاس شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد در ژنو برگزار خواهد شد.

مقام‌های ارشد وزارت امور خارجه ايران و آمريکا از جمعه تا دوشنبه، چهار روز مذاکرات فشرده را در ژنو سوييس به پايان رساندند. در اين مذاکرات برای نخستين بار، وزير انرژی آمريکا و ریيس سازمان انرژی اتمی ايران هم حضور داشتند.

پيش از اين، جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا هم گفته بود که همچنان «اختلافات جدی» میان دو کشور وجود دارد و ایالات متحده آماده است تا در صورت نپذیرفتن شرایط توسط ایران، مذاکرات هسته‌ای را ترک کند.

عباس عراقچی، از مذاکره کننده‌های هسته‌ای ايران هم گفته بود که دو کشور هنوز بر سر «مسائل کليدی» به توافق نرسيده‌اند.

معاون وزارت امور خارجه ايران افزود: «شکاف همچنان وجود دارد، اختلافات وجود دارند، همه طرف‌ها با جديت و قاطعيت مذاکره می‌کنند اما هنوز راه‌حل‌هايی برای مسائل اصلی پيدا نکرده‌ايم».

XS
SM
MD
LG