لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۲۶

افراد مسلح ۸ مرزبان ایرانی را در جنوب شرقی ایران کشتند


به گزارش خبرگزاری‌های ایران، افراد مسلح، در جنوب شرقی ایران در نزدیکی مرز پاکستان، هشت نفر از مرزبانان ایرانی را کشتند. در همین روز خبرهایی در مورد «انهدام یک تیم تروریستی در جنوب شرق ایران» منتشر شد.

خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی، ایرنا، به نقل از علی‌اصغر میرشکاری، معاون امنیتی و انتظامی استاندار سیسات و بلوچستان، می‌گوید این حمله در منطقه نگور از سوی «عوامل تروریستی که از داخل پاکستان وارد مرزهای ایران شده بودند» صورت گرفته است.

نگور در منطقه چابهار در استان سیستان و بلوچستان، نزدیک به ۴ هزار نفر جمعیت دارد.

خبرگزاری‌های دیگر نیز می‌گویند عاملان حمله دوشنبه ۱۷ فروردین از پاکستان وارد خاک ایران شدند.

خبرگزاری ایرنا می‌گوید مهاجمان، پس از حمله به پاکستان گریخته‌اند.

ایران در مورادی رسما از اسلام‌آباد به دلیل آنچه استفاده افراد مسلح، از خاک آن کشور برای انجام اقداماتی علیه ایران می‌داند، انتقاد کرده است.

خبرگزاری مهر گزارش داده است که ماموران مرزبانی «در پاسخ به کمین اشرار» سه نفر را کشته و سه نفر را نیز زخمی کرده‌اند.

احمد علی موهبتی، فرماندار چابهار، گفته است تیم‌های امنیتی در حال بررسی و شناسایی عوامل این حادثه هستند.

خبرگزاری فارس می‌گوید از میان هشت نفری که کشته شده‌اند چهار نفر از نیروهای کادر مرزبانی و ۴ نفر نیز سرباز بودند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سه نفر از کشته‌شدگان نیروهای کادری، چهار تن سرباز و یک نفر هم از ماموران نیروهای امنیتی ایران بوده‌اند که در پی شلیک تک‌تیراندازان و آر‌پی‌جی کشته شده‌اند.

در عین حال صبح روز دوشنبه ۱۷ فروردین، خبرگزاری‌های ایران از «انهدام یک تیم تروریستی در جنوب شرق ایران» خبر داده‌اند.

خبرگزاری تسنیم از قول روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه پاسداران نقل کرده است که صبح روز دوشنبه ۱۷ فروردین، اعضای «یک تیم تروریستی» که «وابسته به سرویس‌های جاسوسی بیگانه» بود در منطقه قصر قند و نیک شهر در جنوب‌شرقی ایران، کشته شدند.

در این اطلاعیه توضیحی در مورد «سرویس‌های جاسوسی بیگانه» داده نشده، اما قرارگاه قدس می‌گوید «تعقیب و گریز طی روزهای اخیر» انجام شده است.

وب‌سایت «سپاه‌نیوز»، پایگاه اطلاع‌رسانی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، از قول سرتیپ پاسدار محمد پاکپور، فرمانده نیروی زمینی سپاه پاسداران، نقل کرده است که طی این عملیات «سه نفر از اشرار مسلح کشته، دو نفر زخمی و تعدادی از آنها دستگیر شدند».

قصر قند با ۴ هزار نفر جمعیت در ۶۰۰ کیلومتری جنوب زاهدان و نیک‌شهر با ۱۴ هزار نفر جمعیت در ۵۱۰ کلیومتری مرکز استان سیستان و بلوچستان قرار دارد.

XS
SM
MD
LG