لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۲:۴۱

سه عملیات «موفق» سپاه و وزارت اطلاعات علیه گروه‌های «تروریستی»


معاون امنیتی وزارت کشور ایران بدون اشاره به تاریخ مشخص از انجام «سه عملیات موفق» سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و وزارت اطلاعات علیه گروه‌های، به گفته او، «تروریستی» در «غرب کشور» خبر داده و گفت که «تلفات قابل توجهی» به این گروه‌ها وارد شده است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حسین ذوالفقاری، معاون وزیر کشور، روز شنبه، ۱۶ خرداد، با اشاره به اقدامات دستگاه‌های اطلاعاتی ایران علیه این گروه‌های «تروریستی» در سال گذشته و ابتدای سال جاری گفت که این اقدامات در «جنوب‌ شرق به‌ طور خاص و در جنوب و بخشی از شمال غرب کشور» انجام شده است.

آقای ذوالفقاری تاکید کرد: «در غرب کشور سپاه پاسداران دو مورد عملیات و وزارت اطلاعات نیز یک مورد عملیات علیه گروه‌های تروریستی داشته که این عملیات‌ها موفق بودند و تلفات قابل توجهی به گروهک‌های تروریستی وارد شده است.»

معاون امنیتی وزیر کشور ایران اشاره‌ای به جزئیات این عملیات‌ها و نام گروه‌ها نکرد.

آقای ذوالفقاری درباره اطلاعیه اخیر وزارت اطلاعات ایران مبنی بر دستگیری یک گروه به گفته این وزارتخانه «تروریستی» نیز گفت که «این اتفاق برای سال گذشته بود».

گفته‌های آقای ذوالفقاری درباره انجام عملیات وزارت اطلاعات در سال گذشته در حالی است که پیش از این وزارت اطلاعات ایران تاریخ دستگیری اعضای این گروه را بعد از رخ دادن حادثه مهاباد در اردیبهشت‌ماه اعلام کرده بود.

وزارت اطلاعات ایران روز ۱۱ خرداد در اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود که نیروهای این وزارتخانه اعضای یک «تیم نظامی چهار نفره» را که به گفته این وزارتخانه برای «اقدامات خرابکارانه» وارد ایران شده بودند با «مقادیری سلاح و مهمات جنگی» در غرب کشور دستگیر کرده‌اند.

این وزارتخانه در اطلاعیه خود مدعی شده بود که این افراد پس از وقایع هتل تارای شهرستان مهاباد، با هدف «عملیات ایذایی و انفجار برای گسترش بحران، ترور و کشته‌سازی و انتساب آن به نظام جمهوری اسلامی» وارد کشور شده بودند.

در پی مرگ فریناز خسروانی، از کارکنان هتل تارای شهر مهاباد، این شهر روز پنج‌‌شنبه، ۱۷ اردیبهشت، شاهد ناآرامی بود و هتل تارا نیز به آتش کشیده شد.

در همین حال علیرضا رادفر، معاون سیاسی امنیتی استانداری آذربایجان غربی، اعلام کرد که در این ناآرامی‌ها، ۲۵ نفر مجروح شده‌اند و از این تعداد هفت نفر پلیس بوده‌اند.

پس از این حوادث، گروه «نیروی مدافع زنان شرق کردستان، ه. پ. ژ»، از گروه‌های زیرمجموعه پژاک، اعلام کرد که نیروهای این گروه در اعتراض به «قتل» فریناز خسروی، به یک مرکز ایست ‌بازرسی نیروی انتظامی در مسیر سقز ـ بانه حمله کرده و «دو» مأمور را کشته‌اند.

در همین حال حمیدرضا اکبری، فرمانده انتظامی شهرستان بانه، نیز خبر داد که یک ستوان وظیفه به نام یاسین خدیجی، از ماموران پاسگاه «سبدلوی» بانه، روز یک‌‌شنبه، ۲۰ اردیبهشت، بر اثر «تیراندازی افراد نا‌شناس» کشته شده است.

XS
SM
MD
LG