لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۲۰:۰۹

ارتش سوریه کنترل یک پایگاه مهم نظامی دیگر را «از دست داد»


گروهی از معارضین سوری
گروهی از معارضین سوری

ائتلافی از نیروهای شورشی سوری روز سه‌شنبه، ۱۹ خرداد، موفق شدند یک پایگاه مهم ارتش سوریه را در استان درعا در جنوب سوریه «به تصرف خود درآورند».

یکی از سخنگویان ائتلاف نیروهای شورشی سوریه به خبرگزاری فرانسه گفت که «ائتلاف جبهه جنوبی» موفق شد پس از ۲۴ ساعت تبادل شدید آتش، کنترل پایگاه تیپ ۵۲ ارتش سوریه را در استان درعا در دست خود بگیرد.

عِصام الرَیس، سخنگوی ائتلاف معارضین سوری، با ذکر این خبر گفت که دست‌کم دو هزار فرد مسلح شورشی در این حمله که «کوتاه و سریع» انجام شد شرکت داشتند.

پایگاه یادشده در نزدیکی شاهراه دمشق به مرز جنوبی سوریه با اردن قرار دارد و همچنین در نزدیکی مرز استان سویدا واقع شده، استانی که بیشتر مناطق آن در کنترل رژیم بشار اسد است.

این پایگاه محل شکل‌گیری و آغاز عملیات‌های نیروی زمینی ارتش سوریه در این منطقه بوده‌ است.

عصام الریس به خبرگزاری فرانسه گفت که پایگاه تسخیرشده «یکی از خطوط اصلی دفاعی رژیم بشار اسد» را تشکیل می‌داد، زیرا ارتش سوریه از آن برای گلوله‌باران مناطق شرقی استفاده می‌کرد.

وی افزود که نیروهای ائتلاف شورشی قصد دارند از این محل حملات جدیدی را به سمت مواضع دیگر ارتش سوریه آغاز کنند.

سازمان ناظر حقوق بشر سوریه نیز تسخیر این پایگاه نظامی توسط نیروهای ائتلاف شورشی سوریه را تأیید کرده و می‌گوید که در این حمله ۱۵ نیروی شورشی و ۲۰ سرباز ارتش سوریه کشته شده‌اند.

سانا، خبرگزاری دولتی سوریه، خبری در مورد این پایگاه مخابره نکرده‌ است، اما از قول یک منبع نظامی اعلام کرده‌ است که نیروی هوایی سوریه با بمباران این منطقه «دست‌کم ۴۰ تروریست مورد حمایت اردن» را کشته است.

«شکست» ارتش سوریه در نبرد بر سر این پایگاه در حالی صورت می‌گیرد که ارتش این کشور به تازگی نیز مناطقی را در شمال غرب در نبرد علیه ائتلاف معارضین سوری از دست داده و ناچار به واگذاری کنترل مناطق دیگری در مرکز کشور به
گروه «حکومت اسلامی» شده‌ است.

XS
SM
MD
LG