لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۳:۲۳

مقام پلیس شایعه دستگیری عامل اسیدپاشی‌های اصفهان را رد کرد


سهیلا جورکش، یکی از قربانیان اسیدپاشی در اصفهان
سهیلا جورکش، یکی از قربانیان اسیدپاشی در اصفهان

پس از گذشت هشت ماه از اسيدپاشی‌های زنجيره‌ای در اصفهان، فرمانده نيروی انتظامی اين استان گزارش‌ها درباره دستگيری متهم یا متهمان اين حادثه را تکذيب کرده و گفت که گرچه این پرونده «مظنون دارد»، هنوز کسی در اين باره دستگير نشده است.

به گزارش خبرگزاری تسنيم، در روزهای گذشته شايعاتی درباره دستگيری عامل اسيدپاشی‌های اصفهان در برخی شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است.

با اين حال عبدالرضا آقاخانی، فرمانده نيروی انتظامی استان اصفهان، روز پنج‌شنبه، ۲۸ خرداد، گفت که اين خبر را تأييد نمی‌کند.

وی تاکيد کرد که اين پرونده «مظنون دارد»، اما تاکنون کسی دستگير نشده است.

غلامحسين محسنی اژه‌ای، سخنگوی قوه قضاييه ايران، روز چهارم خرداد، گفته بود که «اتفاق جديدی» در پرونده اسيدپاشی‌های اصفهان رخ داده و «يک نفر به عنوان مظنون دستگير شده است».

در همین حال حسين ذوالفقاری، معاون امنيتی وزير کشور ايران، نیزروز ۱۲ خرداد از دستگيری يک فرد «مشکوک» در پرونده اسيدپاشي‌های اصفهان خبر داده و در عین حال گفته بود که اين موضوع هنوز به نتيجه نرسيده است.

آقای ذوالفقاری تاکيد کرده بود: «اخيرا سارقی در اصفهان دستگير شده که تعرض به چهار زن را در پرونده خود دارد و وی به اسيدپاشی نيز اعتراف کرده است، اما با توجه به ابعاد عقده‌های روحی و روانی وی اين موضوع در حال بررسی بيشتر است.»

محمدرضا مقيمی، رئيس پليس آگاهی نيروی انتظامی، نیز روز دوشنبه، ۲۸ ارديبهشت، با اشاره به «وجود چندين مظنون اصلی» در پرونده اسیدپاشی‌های اصفهان تأکيد کرده بود که «احتمال کشف» در اين پرونده وجود دارد.

با اين حال اين پرونده پس از گذشت بيش از هشت ماه هنوز فرجامی نيافته است.

اين در حالی است که به گفته اسماعيل احمدی مقدم، فرمانده سابق نيروی انتظامی، از ابتدای سال ۹۳ تا بهمن‌ماه اين سال «۳۱۸ مورد اسيدپاشی» صورت گرفته ‌است که اغلب عاملان آن دستگير شده‌اند.

با اين حال مقامات نيروی انتظامی و قوه قضائيه احتمال فرار متهم يا متهمان اسيدپاشی‌های زنجيره‌ای در اصفهان را يک «گمانه‌زنی» دانسته و گفته‌اند که نمی‌توان فرار آنان را «قطعی» عنوان کرد.

XS
SM
MD
LG